حمایت از کالای ایرانی با رعایت اصول بر اقتصاد تاثیر مثبت می گذارد

وزیر پیشین ارتباطات گفت: اگر اصول حمایت از کالای ایرانی از سوی مسئولان رعایت شود قطعا بر اقتصاد کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

سید محمد غرضی وزیر پیشین ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره شعار سال 97 و لزوم حمایت از کالای ایرانی و تاثیر آن بر چرخه اقتصادی کشور گفت: اگر اصول حمایت از کالای ایرانی از سوی مسئولان رعایت شود قطعا بر اقتصاد کشور تاثیر مثبت خواهد داشت اما اگر اصول آن حفظ نشود در حد یک شعار باقی خواهد ماند.

وی افزود: تولید تابع یک سری ضوابط است و اصل این ضوابط آن است که تولید برای مردم صرف کند؛ اگر این تولید صرف نکند انجام شدن آن با مشکل روبرو خواهد شد.

غرضی ادامه داد: در سال 1358 امام(ره) به مردم فرمود که نباید گندم خارجی بخورند؛ این به این معنی است که کشاورزان بروند به دنبال کاشت گندم، فرمایش رهبری معظم باید در بستر عمل ذوق مردم را به جوش آورد تا در این مسیر حرکت کنند.

این فعال سیاسی با بیان این که در طول این 40 سال بسیاری از کارخانه های صنعتی و تولیدی کشور تعطیل شده اند تصریح کرد: دلیل این موضوع آن است که صرف نمی کند در نتیجه در مسیر ورشکستگی گام بر می دارند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری خارجی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری خارجی توسط بانک مرکزی تضمین می شود؛ هر اتفاقی هم بیفتد می تواند سرمایه گذار می تواند سرمایه خود را از بانک مرکزی خارج کند. اما متاسفانه سرمایه گذاری داخلی به این شکل نیست مدتی کشاورزی، تولید و موارد دیگر رونق می گیرد اما پس آن به دلیل عدم تضمین متوقف می شود.

غرضی اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی مبتنی بر انسجام جامعه به ویژه اقتصاد بوده است؛ اما متاسفانه در طول این 40 سال دولت ها هزینه های تولید را بسیار بالا برده اند.

وزیر پیشین ارتباطات با انتقاد از عملکرد صدا و سیما اذعان کرد: صداوسیما عزیز جمهوری اسلامی از چند کارخانه ای که راه افتاده است یاد می کند اما متاسفانه از آن تعداد زیادی که با عملکرد ضعیف دولتمردان تعطیل شده اند یاد نمی کند.

302

کد خبر: 918008

وب گردی

وب گردی