افزایش 20 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران

رییس اداره مدیریت راه های استان مازندران از افزایش افزایش 20 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن هاشمی در رابطه با محورهای مواصلاتی استان مازندران اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی یعنی 24 اسفند ماه سال 96 تا پایان روز سه شنبه مورخ 7 فروردین 97 بیش از 5/2 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان های مجاور به ثبت رسیده است که این میزان تردد حاکی از رشد 20 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران است.

وی ادامه داد: محور مواصلاتی شرقی استان یعنی محور گلوگاه- بهشهر 22 درصد، محور مواصلاتی غربی استان یعنی محور چابکسر- رامسر 27 درصد و محورهای مواصلاتی جنوبی استان نیز 51 درصد از ترددهای محورهای مواصلاتی را به خود اختصاص داده اند.

رییس اداره مدیریت راههای استان مازندران تصریح کرد: در میان محورهای مواصلاتی جنوبی استان، محور هراز 18 درصد، محور سوادکوه 17 درصد، محور کندوان 14 درصد و محور کیاسر نیز 2 درصد از ترددها را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از ابتدای طرح نوروزی استان مازندران با نرخ تردد ساعتی بیش از 86500 (هشتاد و شش هزار و پانصد) وسیله نقلیه رتبه چهارم پرترددترین استان کشور را داشته است و ساعت 17 الی 18 نیز پرترددترین ساعت در استان مازندران بوده است به نحوی که میزان تردد ساعتی در ساعت اوج به بیش از 150000 (صد و پنجاه هزار) تردد رسیده است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه الگو و تعداد روزهای تعطیلات نوروز امسال شرایط مساعدتری را برای سفر نوروزی هم میهنان عزیز فراهم آورده است شاهد رشد حضور مسافرین محترم در استان مازندران در مقایسه با سال های گذشته هستیم لذا پیش بینی می گردد موج سفرهای برگشت از حجم بسیار بیشتری برخوردار بوده و احتمال ترافیک های سنگین و وقوع تاخیر در راه های مواصلاتی استان به ویژه محورهای خروجی کندوان، هراز و سوادکوه وجود خواهد داشت.

رییس اداره مدیریت راههای استان مازندران گفت: بنابراین از مسافرین محترم تقاضا داریم سفر بازگشت خود را به روزهای انتهای تعطیلات موکول نکنند. همچنین از مسافرین محترم تقاضا می شود از شرایط ترافیکی و محدودیت های موجود در محورها حتما از طریق سامانه 141 شامل تلفن گویا، سایت اینترنتی و اپلیکیشن تلفن همراه کسب آگاهی نموده و نسبت به انجام سفر برنامه ریزی نمایند.

901

کد خبر: 918052

وب گردی

وب گردی