ارسال تجهیزات نظامی از «غوطه» به جنوب سوریه

منابع مطلع می‌گویند، دمشق با یکسره شدن کار تروریست‌ها در غوطه شرقی، بخشی از تجهیزات نظامی از دمشق را به سوی استان درعا در جنوب کشور گسیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز ، یک منبع مطلع در استان «سویداء» در جنوب سوریه به وبگاه خبری «عنب بلدی» نزدیک به معارضان گفته است که دمشق بخشی از تجهیزات نظامی از غوطه را به سوی استان درعا (در جنوب کشور) ارسال کرده است.

غوطه شرقی دمشق با خروج صدها نفر از افراد مسلح از مناطق جنوبی آن، شاهد گام آخر پاکسازی در بخش شمالی در شهر دوما است و به یکسره شدن آن، خاطر دمشق از حضور تروریست‌ها در شرق پایتخت آسوده خواهد شد.

عنب بلدی به نقل از این منبع مطلع نوشت که نیروهای ارتش سوریه تجهیزاتی را که در اطراف غوطه مستقر بود، به سوی سویداء حرکت داده‌اند و احتمال می‌رود که مقصد نهایی آن، استان درعا باشد.

به گفته این منبع، تجهیزات، اکنون به شهرک «عریقه» در ریف سویداء رسیده و دمشق بدون تحرک نظامی در حال تجمیع [نیرو و تجهیزات در جنوب] است.

در نبرد پاکسازی غوطه شرقی بیش از 10 گروه از تشکیلات نظامی سوریه و در رأس آن «گارد ریاست جمهوری»، «نیروهای تایگر» و «لشگر چهارم» حضور داشتند.

این منبع مشخصا اشاره نکرد که مقصد تجهیزات اعزامی که به سویداء رسیده، کجاست. طی روزهای گذشته منابع دیگر نیز از ارسال تجهیزات به جنوب سوریه سخن گفته بودند.

طی چند روز گذشته دمشق در بخشنامه‌هایی اعلام کرده است که کسانی که از خدمت سربازی تخلف کنند، در «درعا» به خدمت گرفته خواهند شد.

این تحرک نظامی دمشق در جنوب، بعد از انتشار شایعاتی صورت گرفته که حاکی است، گروهک «ارتش آزاد» و گروهه‌های متحد با آن در پنج محور بزودی عملیات خواهند کرد که شامل بزرگراه «درعا - دمشق» از منطقه اللجاة (بین درعا و سویداء) به سوی محور «الوردات» در اطراف شهرک محجه در مقابل بزرگراه و همچنین منطقه البقعه در حومه شهرک ازرع و النجیح در مجاورت اللجاة خواهد بود.

تظاهرات مردم علیه افراد مسلح در شمال درعا

همزمان با این رویداد، اهالی شهر «انخل» در ریف شمالی استان درعا، تظاهرات کردند و خواستار خروج عناصر گروه تکفیری تروریستی «هیئة تحریر الشام» (جبهة النصره) شاخه القاعده در سوریه شدند.

خبرنگار «عنب بلدی» گزارش داد که این تظاهرات در سایه شایعاتی برگزار شد که حاکی است این گروه در حال مذاکره و توافق‌هایی برای مصالحه در استان است اما منابع نظامی می‌گویند که این تظاهرات از بیم آن صورت گرفته که بزودی شهر مشمول عملیات نظامی خواهد شد.

فعالان در استان درعا می‌گویند که شهر انخل اکنون میزبان حداقل 25 هزار نفر سکنه است.

هیئة تحریر الشام در ریف غربی درعا و مشخصا در تل الجابیه در نزدیکی شهر «نوی» (Nawa) مستقر است و دامنه حضور آن تا جباتا الخشب در استان القنیطره کشیده شده است.

کد خبر: 918056

وب گردی

وب گردی