تبلیغات صدا و سیما باید معطوف به کالاهای ایرانی شود/  مردم  به تولیدکنندگان داخلى فرصت دوباره بدهند

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما و رسانه ها باید اقدام به تبلیغ تولیدات مرغوب و با کیفیت ایرانی کنند؛ بنابراین تبلیغات باید معطوف به کالاهای ایرانی شود.

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره اقداماتی که باید در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد، گفت: بحث اقتصادی از جمله مباحثی است که طی چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری به صورت مستقیم و غیرمستقیم مورد استفاده قرار گرفته است.

او در ادامه بیان کرد: طی 10 سال اخیر اکثر شعارهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، اقتصادی بود که این امر نشانگر مایوس شدن دشمن از به کار گرفتن رویه درگیری فیزیکی و امنیتی و به دنبال ضربه زدن به کشور از لحاظ اقتصادی است که این موضوع را از طریق استفاده از تحریم، عدم اشتغال جوانان کشور، کسادی و نابه سامانی کارخانه ها دنبال می کند.

سلیمى با بیان اینکه حمایت از کالاى ایرانى و تولید ملى از جمله موارد مورد تاکید مقام معظم رهبرى است، افزود: مقام معظم رهبرى در سال 91 تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی را به عنوان شعار سال مطرح کردند که این موضوع نشان می دهد بحث حمایت از کالای ایرانی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه بحث اقتصاد مقاومتى از جمله موضوعاتى است که طى سه سال متوالى از سوى مقام معظم رهبرى مطرح شده است، گفت: این مسائل نشان دهنده این است که باید از طریق پیش رفتن به سمت اقتصاد پویا و اقتصاد داخلى روى پاى خود بایستیم تا دشمن را بدین صورت مایوس کنیم.

او با اشاره به راهکار و بسترهایى که زمینه ساز تحقق شعار حمایت از کالاى ایرانى است، افزود: دولت یک سرى از آیین نامه ها را در ادامه شعار مقام معظم رهبرى انتخاب مى کنند اما در انتها که نگاه مى کنیم متوجه مى شویم که انتظارات مقام معظم رهبرى محقق نشده است.

سلیمى اظهار داشت: در ابتداى سال دستورالعمل های مثبتى از سوى دولت مطرح شده که بر اساس آن ادارات، ارگان ها و وزارتخانه ها باید براى تامین احتیاجات خود از تولید داخلى استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه باید بتوانیم تا بحث سرمایه گذاری و اشتغال را در کشور رونق ببخشیم، گفت: متاسفانه در کشور قوانین دست و پا گیری وجود دارد که در این زمینه دولت باید ورود کند تا بخشى از پروسه های اداری را از سر راه سرمایه گذاری در کشور بردارد.

او بیان کرد: در صورتى که افراد تمایل به سرمایه گذارى در کشور داشته باشند باید یک پروسه طولانی و خسته کننده را پشت سر بگذارند که به طور قطع این امر باعث مى شود تا سرمایه گذاران ترجیج دهند که از سرمایه های خود در کشورهای دیگر استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به اینکه استانداران، فرمانداران و وزارتخانه ها باید پکیج کاملی از تصویب سرمایه گذاری را آماده و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند، گفت: یکی از موضوعات مورد بحث ارائه راهکار براى عدم سواستفاده تولیدکنندگان از شعار سال است، در صورتى که تولید کنندگان بدون توجه به کیفیت، به تولید کالا بپردازند با این تفکر که مردم مجبور به استفاده از کالا هستند به طور قطع در دراز مدت با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین تولیدگنندگان باید تولید کالای با کیفیت و مرغوب را در دستور کار قرار دهند.

او با بیان اینکه تولیدکنندگان باید صادرات را در نظر داشته باشند و اقداماتی را جهت رقابت با کالای مشابه خارجی در دستور کار قرار دهند، افزود: تولید کنندگان باید در زمینه بازاریابی کالای خود در داخل و خارج از کشور، بحث بسته بندی استاندارد و برند سازی برنامه ریزى های دقیقى را داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه قاچاق کالا و ورود کالا از مبادى غیرقانونى یکی از مشکلاتی است که اکنون کشور با آن درگیر و منجر به ایجاد مشکل براى تولیدکنندگان داخلى شده است، اظهار داشت: در سال 97 باید یک عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشیم تا بتوانیم شعار سال را به نحو شایسته محقق سازیم.

سلیمى با اشاره به اقداماتى که باید در راستاى تمایل مردم براى استفاده از کالاى ایرانى صورت گیرد، گفت: صدا و سیما و رسانه ها باید اقدام به تبلیغ تولید مرغوب و با کیفیت ایرانی کنند بنابراین تبلیغات باید منعطف به کالاهای ایرانی شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه در صورتى که کالا با قیمت و نیز کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد بیشتر تمایل به استفاده از کالاهاى ایرانى خواهند داشت، افزود: با توجه به بحث حمایت از کالاى ایرانى اما مسئولان در بحث خودرو نتوانستند موفق باشند و در تنوع و کیفیت خودرو اقدامات خوبی را از خود نشان دهند.

سلیمى در پایان اظهار داشت: به طور قطع مردم باید در بحث تولیدات یک فرصتى را به تولیدکنندگان بدهند در صورتى که تولیدکنندگان اقدام به تولید کالاى با کیفیت و قابل رقابت با کالاى خارجى نکنند مردم مایوس مى شوند و به سمت کالاى خارجى خواهند رفت بنابراین تحقق شعار سال 97 وابسته تولید کالاى باکیفیت از سوى تولیدکنندگان است.

401

کد خبر: 918072

وب گردی

وب گردی