طرح تحول سلامت دغدغه‌های مردم را کم کرده است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت دغدغه‌های مردم را کم کرده است، گفت: طول پرداخت بدهی‌ بیمه‌ها زیاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدباقر عبادی عصر چهارشنبه در بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند و عیادت از بیماران اظهار داشت: طرح تحول سلامت نقاط مثبت فراوانی دارد و یک سری کاستی‌هایی هم داشته که امیدواریم به‌مرور اصلاح شود.

وی افزود: این طرح یکی از خدمات بزرگی بوده که توسط دولت انجام شده است و در واقع طرح تحول سلامت هزینه‌های مردم را در بحث درمان خیلی کاهش داده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، خیلی از دغدغه‌های مردم کم شده است و پرداختی بیماران برای هزینه‌های بیمارستان کاسته شده است گفت: خوشحال می‌شویم از اینکه بار بیماران سبک شده است.

عبادی متذکر شد: بعد از اجرای این طرح، تخت‌های بیماران عوض شده است امکاناتی که در بیرجند اعم از ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، آنژیوگرافی‌های پیش رفته آمده و خیلی رونق پیدا کرده است، همه از برکات این طرح بوده است، به طوری که این امکانات راحتی را برای پرستار و بیمار به ارمغان آورده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارِ درمان، کار بسیار سختی است و عرصه‌ای است که هرکسی طاقت ماندن در آن را ندارد خاطرنشان کرد: اینکه وسط بیماری‌ها و بیماران و غم وغصه تحمل کند، اگرچه ممکن است به ظاهر عادی شود اما اثر خود را می‌گذارد ضمن اینکه پاداش اخروی دارد.

همچنین در این دیدار رئیس بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه طرح تحول سلامت، طرح بسیار بزرگی بود گفت: با شروع این طرح حجم بسیار بزرگی از کار شروع شد و اشکالاتی داشت که در حال رفع شدن است.

جلال احمدی اضافه کرد: علی‌رغم نظرات منفی که در این مورد ارائه شده است خدماتی که ارائه می‌شود واقعاً چشمگیر است.

وی تصریح کرد: همین‌که حداکثر مبلغی که بیمار برای هزینه‌های بیمارستان پرداخت می‌کند 10 درصد است خیلی خوب است و برای بیمار مزیت بسیار بزرگی است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) با اشاره به اینکه مقدار زیادی از داروهای بیماران صعب‌العلاج رایگان شده است گفت: در مجموع کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

احمدی با بیان اینکه درصد دریافتی پزشکان به نسبت قبل از طرح تحول کم شده است بیان داشت: در سابق پزشکان غیر تمام‌‌وقت که مطب دارند 45 درصد از کارکرد خود را می‌گرفتند که اکنون به حدود 32 درصد کاهش یافته است، همچنین دریافتی پزشکان تمام‌وقت، از 60 درصد به حدود 50 درصد رسیده است.

وی در ادامه به وضعیت بدهی بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: بیمه‌های اصلی ما تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح است که پرداخت‌های بیمه‌های تأمین اجتماعی خیلی عقب افتاده است.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) افزود: بیمه تأمین درمان کمی بهتر است اما حوادث ترافیکی تأخیر سنگینی دارد در حدی که در سال 96 فقط پول دو ماه را پرداخت کرده‌اند و 10 ماه دیگر مانده است.

احمدی با بیان اینکه وقتی تأخیر پیش می‌آید کار ما با سختی شدیدی مواجه می‌شود گفت: با تأخیرهای پیش‌آمده شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی سخت‌گیری می‌کنند و با توجه به اینکه طول پرداخت بدهی‌ها زیاد شده است، تنها در ارائه پول نقد حاضر به ارائه محصولات خود می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های دولتی در این زمینه به‌سختی وضعیت را مدیریت می‌کنند اما اگر هزینه‌ها به‌موقع برسد مشکلی پیش نمی‌آید و می‌توان وضعیت را مدیریت کرد اما وقتی تأخیر ایجاد می‌شود مشکل ایجاد می‌شود.

901

کد خبر: 918098

وب گردی

وب گردی