عوامل «آگا» به ایران می‌آیند/ محصول سینمای سه کشور در جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلم «آگا» به کارگردانی میلکو لازارف که در جشنواره فیلم برلین 2018 حضور داشت در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم «آگا» محصول مشترک بلغارستان، آلمان و فرانسه که در جشنواره فیلم برلین 2018 به نمایش درآمده بود در ادامه حضورهای جهانی خود به ایران می‌آید تا در بخش مسابقه بین‌الملل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت بپردازد.

طبق آخرین هماهنگی ها قرار است میلکو لازارف کارگردان و وسلکا کیریاکووا تهیه‌کننده فیلم نیز به ایران سفر کنند و مراسم معرفی فیلم قبل از نمایش در پردیس چارسو با حضور هر دو فیلمساز انجام می‌گیرد.

«آگا» داستان نانوک و سدنا است که بر اساس سنت‌های نیاکان‌شان در سرزمین‌های پوشیده از برف قطب شمال در یک یورت (خیمه کروی مردمان مناطق سردسیر) زندگی می‌کنند. آنها در این سرزمین دست‌نخورده و متروک مثل آخرین انسان‌های کره زمین به نظر می‌رسند.

به هر حال شیوه سنتی زندگی نانوک و سدنا به‌تدریج در حال تغییر است و این امری اجتناب‌ناپذیرست چون شکار هر روز سخت‌تر می‌شود و حیوانات پیرامون آنها به دلایل نامعلومی می‌میرند و آب شدن یخ‌ها، هر سال زودتر از قبل اتفاق می‌افتد.

چینا که دایم به آن‌ها سر می‌زند، تنها پیوند آن‌ها با دنیای بیرون و دخترشان آگا است که به خاطر عداوت خانوادگی، مدت‌ها پیش از آن‌ها جدا شده است. سدنا بیمار می‌شود و نانوک برای تحقق آرزوی او تصمیم به سفری طولانی می‌گیرد تا آگا را پیدا کند.

میلکو لازاروف کارگردان «آگا» فعالیت‌های سینمایی‌اش را با تدوین یک مستند کوتاه و سپس تجربه سِمَت مدیر تولید آغاز کرد تا این‌که در سال 2013 اولین فیلم بلندش را با عنوان «بیگانگی»(Otchuzhdenie) ساخت؛ درامی 75 دقیقه‌ای که در محافل هنری مختلفی مورد توجه قرار گرفت و از جشنواره ونیز همان سال، دو جایزه را برای کارگردان جوان و جاه‌طلب بلغارش به ارمغان آورد. در سال 2018، دومین فیلم بلند او یعنی «آگا» به عنوان آخرین فیلم بخش رسمی جشنواره بین‌المللی برلین در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد.

میخاییل آپروسیموف، فئودوسیا ایوانووا، گالینا تیخونووا و سرگئی ایگوروف، نقش‌های اصلی فیلم را بازی کرده‌اند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

503

کد خبر: 918133

وب گردی

وب گردی