کنسرسیوم بین المللی زعفران اردیبهشت ماه امسال راه اندازی می شود

مجری طرح ملی گیاهان دارویی از راه اندازی کنسرسیوم بین المللی زعفران در اردیبهشت خبر داد و گفت: تشکیل این کنسرسیوم گام مهمی برای حضور زعفران ایران در بازارهای جهانی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی پیمان یوسفی آذر از راه اندازی کنسرسیوم بین المللی زعفران در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: تشکیل این کنسرسیوم گام مهمی برای حضور زعفران ایران با یک نام و برند واحد و با قیمت مشخص و کارشناسی شده به بازارهای جهانی است.

او گفت: این کنسریوم با همکاری و مشارکت سه یا چهار برند قوی بخش خصوصی در حوزه زعفران آغاز به کار خواهد کرد و در عین حال سایر برندهای قوی می توانند در این کنسرسیوم عضو شوند.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۷ که سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده بتوانیم زعفران کشور را با برند ایران در بازار دنیا عرضه کنیم.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی ادامه داد: خوشبختانه خرید و فروش آنی زعفران در بورس کالاهای کشاورزی آغاز شده و متقاضیان می توانند زعفران را در بورس معامله کنند.

او درباره طرح های گیاهان دارویی برای جذب اعتبارات اشتغالزایی دولت در مناطق روستایی و عشایری نیز اعلام کرد: ۱۴ طرح ملی گیاهان دارویی در طول زنجیره ارزش برای جذب این اعتبارات معرفی شده است و از امسال اجرا می شود.

یوسفی آذر اعتبار مورد نیاز ۱۴ طرح ملی گیاهان دارویی را حدود ۴۵۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد.

او افزود: این طرح ها در حوزه کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، حمایت از بازار و صادرات و احداث کارخانه های فرآوری گیاهان دارویی است.

یوسفی آذر تصریح کرد: با توجه به تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته، امسال سال ثمردهی در حوزه گیاهان دارویی به ویژه با ابلاغ اعتبارات اشتغالزایی خواهد بود.

402

کد خبر: 918153

وب گردی

وب گردی