سلیمی: تنها راه اشتغال واقعی مصرف کالای داخلی است

نماینده مجلس اظهار داشت: در اشتغال کارهای بر روی زمین مانده فراوانی داریم و تنها مسیر اشتغال واقعی هم مصرف کالای داخلی است و در این بخش خیلی باید با جدیت عمل کنیم.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقسقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص شعار سال و همچنین اقدامات دولت در این خصوص گفت: دولت در این مورد باید چند اقدام انجام دهد که ابتدا باید برای مصرف کالای ایرانی فرهنگ سازی کند.

وی تصریح کرد:باید به گونه ای باشد مصرف کالای بیگانه یک کلاس درکشور تلقی نشود. متاسفانه امروز به جایی رسیدیم که بعضی افراد مصرف کالای بیگانه را یک نوع امتیاز برای خودشان تلقی می کنند، اگر ما بتوانیم فرهنگ سازی کنیم که مصرف کالای ایرانی نشانه بلوغ ملی در کشور است آن وقت می تواند مسیر پیش رو را تغییر دهد.

سلیمی با اشاره به این که خیلی از کشور های پیشرفته فرهنگ سازی را برای مصرف کالای خود انجام داده اند به اقدام دیگر دولت پرداخت و اظهار داشت:اقدام بعدی این است که از کیفیت تولید داخلی غفلت نکنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته این است که استفاده از کالای داخلی باعث افزایش غرور ملی می شود و خودباوری را در جامعه تقویت می کند واشتغال در کشور ایجاد می کند.

وی تآکید کرد: در اشتغال کارهای بر روی زمین مانده فراوانی داریم و تنها مسیر اشتغال واقعی هم مصرف کالای داخلی است و در این بخش خیلی باید با جدیت عمل کنیم.

سلیمی در خصوص قاچاق کالا اظهار داشت :از قاچاق کالا نباید غفلت کرد چه قاچاق هایی که از بعضی مبادی انجام می شود چه این که بعضی مواقع دارای وجه شبه قانونی است .

سلیمی با اظهار این که باید در صادرات از مشوق ها استفاده کرد و از واردات غیر ضرور جلوگیری کنیم ابراز کرد: واردات و صادارت باید هدفمند باشد و بخش وزارت خارجه باید فعال تر عمل کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت همه جانبه از تولید داخلی گفت :ما اگر بخواهیم از رکود خارج شویم و جلوی بیکاری را بگیریم و رونق واقعی داشته باشیم باید همه و همه این را بفهمیم و به آن عمل کنیم دولت هم اول از خودش شروع کند.

وی ادامه داد: یک نماینده و یا چه وزیر باید به این سمت حرکت کند که مصرف کننده کالای ایرانی باشد.

سلیمی اظهار کرد: از همین امروز ای کاهش جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه ای را ابلاغ می کرد که هیچ دولت مردی حق ندارد کالای غیر ایرانی مصرف کند آن وقت شما می دیدید که چه اتفاقی می افتاد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مصرف کالای ایرانی نیازمند عزم ملی است این کار یک ضرورت اجتناب نا پذیر است وامیدوارم روزی به جایی برسیم که هرایرانی فقط کالای داخلی مصرف کند.

303

کد خبر: 918219

وب گردی

وب گردی