ساکت: نشنیده‌ام کی‌روش درخواست تعطیلی لیگ را کرده باشد/ باید راهکاری را جستجو کنیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: امروز باید راهکاری را جستجو کنیم؛ راهکاری که هرچه باشد شاید بهتر از شرایطی است که پیش‌رو داریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت در خصوص اعلام تعطیلی لیگ از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال، گفت: تاکنون نشنیده ام کارلوس کی‌روش درخواست کرده باشد که لیگ فوتبال تعطیل شود. ضمن اینکه ایشان عدم بازی بازیکنان ملی پوش در باشگاه ها را نخواسته و درک درستی از اهداف مربیان و باشگاه ها را دارد.

وی افزود: آنچه که بسیار اهمیت دارد، آماده سازی همه جانبه تیم ملی فوتبال برای جام جهانی که بزرگترین رویداد بین المللی فوتبال می باشد که میلیاردها بیننده به آن چشم دوخته اند و قلب همه ایرانیان برای یک حضور قدرتمند و شایسته پس از چهار سال جهت حضور در آن می تپد، است. با توجه به شرایط پیش روی تیم ملی باید راهکاری برای ایجاد شرایط بهتر بازیکنان در رقابت های جام جهانی و مسابقات آینده در نظر گرفته شود که بدون شک تمام همت و تلاش فدراسیون و کادر فنی بر این امر خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: کی روش اهمیت خاصی برای مربیان داخلی قائل بوده و معتقد است با در نظر گرفتن شرایط خودمان و همچنین مشکلاتی که از طریق برنامه های جام باشگاه های آسیا فراهم شده، بازیکنان داخلی ما نیاز به آماده سازی، حفظ آمادگی و ریکاوری ویژه تری دارند. در واقع مشکل مطرح شده از سوی کارلوس کی‌روش به خاطر برنامه ریزی و تقویم جام باشگاه های آسیا است که مرحله یک شانزدهم آن در بدترین زمان ممکن برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: این موضوع و هشدار را ماه ها قبل، سرمربی تیم ملی فوتبال یادآور شد و فدراسیون فوتبال نیز طی نامه ای رسمی موضوع را به کنفدراسیون فوتبال آسیا هشدار داد که درگیر شدن همزمان باشگاه های ایران، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان آن هم در مرحله یک شانزدهم جام باشگاه های آسیا و همچنین اردوهای آماده سازی برای جام جهانی، یک چالش فنی، ورزشی و اجرایی را به وجود می آورد و درخواست تغییر این امر اعلام شد.

ساکت یادآور شد: آن موقع فدراسیون فوتبال با دیدگاهی که از برنامه ریزی کی‌روش منتج شده بود، دغدغه امروز تیم ملی، بازیکنان ملی، مربیان محترم باشگاه ها و باشگاه ها را تبین و تحلیل کرد. امروز بایستی راهکاری را جستجو کنیم. راهکاری که هرچه باشد شاید بهتر از شرایطی است که پیش رو داریم. 5 تیم صعود کرده به جام جهانی در فیفادی 10 مسابقه انجام داده اند که تنها یک برد صورت گرفته و این امر برای موقعیت فوتبال آسیا هشدار دهنده است و در واقع برنامه ریزی و تقویم مناسب تری را که پیش از این خواسته شده بود، مجددا یادآوری کرد.

وی ادامه داد: یکبار نشنیده ام که سرمربی تیم ملی فوتبال درخواست تعطیلی لیگ را داشته باشد و در عین حال در حین برنامه ریزی و اقدامات اداری و اجرایی تیم ملی، دغدغه سلامت، حفظ و آمادگی، ارتقاء آمادگی بازیکنان تیم ملی را کادر فنی و دست اندرکاران تیم یادآور شده و این موضوع را نیز به فدراسیون یادآور شده است.

دبیرکل فدراسیون گفت: وضعیت عملکرد فنی بازیکنان تیم ملی در ایران و اقصی نقاط جهان به طور مستمر و لحظه ای توسط کادر تیم ملی از طریق روش های مختلف علمی، ورزشی و نرم افزارهای پیشرفته در حال ارزیابی، اندازه گیری، تحلیل و پایش است و مستندات کامل و دقیقی در اختیار ایشان و کادر فنی وجود دارد که در تمامی برنامه ریزی ها مباحث پزشکی، آماده سازی و ریکاوری بر اساس و متکی به این برنامه ها صورت می گیرد.

ساکت با اشاره به اینکه یار دوازدهم تیم ملی فوتبال در جام جهانی هوادران ایرانی هستند، گفت: در جام جهانی پیش رو یار دوازدهم گستره ای از مردم ایران است که به عنوان یار دوازدهم با تپش قلب های خودشان، انرژی مثبت را به تیم ملی و بازیکنان تیم ملی و باشگاههای پرتلاش ما تزریق می کنند. یار دوازدهم بدون شک امروز، مردم و رسانه ها هستند که انتظار بازیکنان تیم ملی از آنان حمایت همه جانبه و جلوگیری از هرگونه حاشیه سازی برای تیم ملی است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: صحبت های دلگرم کننده نوروزی ریاست محترم جمهور به موضوع 5ستاره بودن فوتبال ایران و حمایت های ارزشمند همه جانبه ای که وزارت ورزش و جوانان، هیئت رئیسه، روسای هیئت فوتبال استانها، مدیران، مسئولین و کادر فنی باشگاه ها و هواداران غیرتمند باشگاه ها و رسانه ها از تیم ملی دارند، باعث خواهد شد تا شاهد حضور گستره ایران به عنوان حامی بززگ از تیم ملی فوتبال کشورمان در بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان باشیم و این توقعی است همه جانبه که طی 75 روز آینده، روزهای همبستگی ملی برای فوتبال کشور ایجاد شود.

602

کد خبر: 918246

وب گردی

وب گردی