تعداد مجتمع‌های بین‌راهی محورهای یزد به 25 مورد می‌رسد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با توجه به کویری بودن استان یزد، در تلاش هستیم تا تعداد مجتمع‌های بین‌راهی در این محور به 25 مورد برسد.

به گزارش ایسکانیوز، سعید برازنده مقدم در حاشیه سفر به شهرستان اردکان با ارائه گزارشی از برنامه ‌های این سفر، اظهار کرد: در پی بازدیدهای دوره ای از ادارات راهداری شهرستان‌ های استان یزد، به اتفاق معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد به شهرستان اردکان سفر کردیم و در این مسیر از پل الغدیر و کاشی‌کاری آن که توسط بخش خصوصی اجرا شده است، بازدید شد.

وی با اشاره به دیدار با راهداران این شهرستان بیان کرد: از مأمور سرای در دست تعمیر و بازسازی این شهرستان نیز بازدید شد که امیدواریم با پیگیری اعتبارات مورد نیاز آن، بتوانیم هر چه سریع‌تر مراحل تکمیل آن را طی کنیم.

برازنده مقدم یادآور شد: در روز ششم فروردین در طی 24 ساعت، 11 هزار تردد در محور نایین ـ اردکان و 11 هزار و 992 تردد در محور اردکان ـ نایین انجام شد که پر تعدادترین ترددها را در این محور شاهد بوده ایم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی در دست ساخت در این محور، بیان کرد: ابتدا از مجتع خدماتی باغ ایرانی به عنوان یکی از زیباترین و سنتی‌ترین مجتمع‌های بین راهی بازدید کردیم که در این مجتمع نمادها و المان‌هایی از استان یزد در حال ساخت است.

برازنده مقدم با بیان این که کل این مجموعه به شکل سنتی در حال احداث است، ابراز امیدواری کرد: بر اساس قول‌های سرمایه‌گذار و با راه‌اندازی پمپ گاز و بنزین، این مجتمع ظرف یک ماه آینده آماده بهره برداری شود.

وی افزود: این مجتمع در حال حاضر از نوع درجه 3 است، اما به طور قطع به محض بهره برداری، درجه آن ارتقا خواهد یافت.

برازنده مقدم ادامه داد: موافقت اصولی باغ ایرانی در سال 91 صادر شده و هم اکنون دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و ظرف یکی دو ماه آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید از مجتمع خدماتی پارس در 40 کیلومتری اردکان به سمت نایین، عنوان کرد: کار احداث این مجتمع تقریبا تمام شده و آماده بهره برداری است، اما برخی مشکلات جزئی وجود دارد که در حال رفع می باشد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: این مجتمع در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی برخوردار است و به زودی آماده بهره برداری می شود.

وی همچنین با اشاره به بازدید از مجتمع زارع مهرجردی که موافقت اصولی آن در سال 95 گرفته شده است و عملیات احداث آن در 53 کیلومتری اردکان شروع شده است، افزود: این مجتمع هم نیز اکنون، به 60 درصد پیشرفت رسیده و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

برازنده مقدم تاکید کرد: با توجه به کویری بودن استان یزد، ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی برای کاهش طول سفر و رفع خستگی رانندگان ضروری است و قطعا با جدیت بیشتری در صدد افزایش تعداد این مجتمع‌ها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کل راه های استان یزد، 6 مجتمع خدمات رفاهی در حال استفاده و بهره برداری و هشت مجتمع نیز در حال ساخت است که امید است اغلب این واحدها در طول سال 97 به بهره‌برداری برسد.

برازنده مقدم یادآور شد: 11 مجتمع بین راهی نیز در حال طی مراحل اولیه هستند و در مجموع برنامه ریزی شده، تا در طول راه های این استان، 25 مجتمع خدماتی احداث و بستر برای خدمات رسانی به مردم فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مجتمع‌های بین‌راهی کم است،‌ افزود: برای کاهش طول سفر و رفع خستگی رانندگان، تمهیداتی اندیشیده شده به نحوی که در طول راه‌های استان، 11 ایستگاه چای صلواتی راه اندازی شده که در محور اردکان نیز یک ایستگاه با همکاری بخش خصوصی در 50 تا 60 کیلومتری اردکان، بین نایین و عقدا راه اندازی شده و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

برازنده مقدم خاطرنشان کرد: در طول مسیر نیز، با گشت‌های نوروزی که برای ایجاد امنیت تردد در محورها حضور دارند، دیدار کردیم که در حاشیه این دیدارها، دستور جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی که در طول جاده ها نصب شده است نیز صادر شد.

901

کد خبر: 918262

وب گردی

وب گردی