احتمال اعزام نیروهای فرانسوی به منبج

رسانه های فرانسه به دنبال دیدار روز پنج شنبه مقامات کرد سوریه با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه، از پیشنهاد این کشور برای میانجیگری میان ترکیه و کردهای سوریه بر سر آینده شهر مورد مناقشه منبج خبر داده اند.

به گزارش ایسکانیوز، روز پنج شنبه هیئتی از کردها و برخی تشکل های قومی و مذهبی شمال سوریه با مقامات کاخ الیزه از جمله امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه دیدار کردند. در این دیدار موضوع مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه و تهدیدهای ترکیه نسبت به انجام عملیات نظامی در این مناطق و تلاش این کشور برای بیرون راندن نیروهای کرد مورد گفتگو قرار گرفته است.

به نوشته رویترز، دفتر امانوئل ماکرون در بیانیه ای از پیشنهاد فرانسه برای میانجیگری میان کردها و دولت ترکیه خبر داده است. پاریس به نیروهای مشترک کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه اطمینان داده است از آنها در باثبات کردن مناطق شمال سوریه حمایت خواهد کرد.

اما خالد عیسی نماینده کردهای سوریه در فرانسه گفته است پاریس قول داده با اعزام نیرو به منبج از کردها در برابر داعش حمایت کرده و مانع پیشروی نیروهای ترکیه به سمت منبج شود. به نوشته رویترز، دفتر رییس جمهور فرانسه از توضیح در این باره خودداری کرده است.

اما برحی رسانه های فرانسه نیز مانند لوپاریزین گزارش دادند که امکانوئل ماکرون به کردها قول داده است برای کمک به نیروهای کرد سوریه به منبج نیرو اعزام کرده و از پیشروی نیروهای ترکیه به سمت این کشور جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر: 918312

وب گردی

وب گردی