نصب دوربین های مداربسته در مناطق آلوده و جرم خیز/ توجه به حقوق عموم مردم از مهمترین مؤلفه های نیروی انتظامی است

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در بازدید از طرح های نوروزی استان گفت: توجه به حقوق عموم مردم از مهمترین مؤلفه های مورد نظر نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه است .

به گزارش ایسکانیوز سردار "محمد شرفی" پس از بازدید از طرح های نوروزی استان مازندران در نشستی با فرمانده انتظامی، معاونان و روسای پلیس های تخصصی استان با تبریک سال نو و تقارن آن با بهار معنویت؛ از تلاش های صورت گرفته در تامین امنیت و آسایش مردم و مسافران نوروزی تقدیر کرد و گفت: فرماندهی انتظامی استان در ایام تعطیلات نوروز به هر آنچه که برای امنیت و آسایش مردم در سفرهای نوروزی اندیشه شده بود به خوبی عمل کرده است .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، افزود: نیروی انتظامی برای تامین امنیت مردم، چندین راهبرد را در سفرهای نوروزی در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به مدیریت ترافیک و ارائه خدمات ترافیکی به مردم ، پیشگیری از وقوع جرم که از خواسته های عامه مردم است و توسعه منزلت اجتماعی پلیس اشاره کرد .

وی توجه به حقوق عموم مردم را از مهمترین مؤلفه های مورد توجه نیروی انتظامی در این راهبردها عنوان و اظهار کرد: تسهیل در ارائه خدمات قضائی به مردم در ایام نوروز و حضور پلیس در همه صحنه های خدمات رسانی برای حفظ امنیت گردشگران نوروزی از موارد مورد نظر پلیس در ایام تعطیلات نوروزی است .

سردار شرفی با اشاره به این که نظارت بر مجموعه نیروی انتظامی و کارکنان نیرو از دیگر راهبردهای فرماندهان در تدابیر اتخاذ شده است، گفت: نیروی انتظامی با توجه به گستردگی مأموریت ها چهار روش نظرسنجی و دریافت پیشنهادها و انتقادها در خصوص نحوه عملکرد پلیس را معرفی کرده است: تماس های کنترلی 110، داده های سامانه 197، مرکز پایش هوشمند پلیس پیشگیری و نظارت های فرماندهی که با بررسی های انجام شده پلیس توانسته رضایت 88 درصد مردم را جلب کند .

وی با اشاره به عدم رضایت 12 درصدی مردم از کارکنان نیروی انتظامی، استفاده از نیروهای کمکی در اجرای طرح های نوروزی را از جمله موضوعات مورد بحث در این زمینه برشمرد و افزود: با شناسایی کارکنانی که موجب این نارضایتی شده اند ضمن توجیه و یا جابجایی آنان، درصدد رفع این مشکل هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ارتقاء فرهنگ ترافیک، توسعه زیر ساخت های رفاهی و خدماتی در محورهای ورودی به شهرستان ها را از مهمترین موضوعات مورد توجه در کاهش حجم ترافیک در ورودی و یا معابر شهرستان ها برشمرد .

سردار شرفی در خاتمه نصب دوربین های مداربسته در مناطق آلوده و جرم خیز، ایجاد بسترهای ارتباطی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در رسیدگی به پرونده های مراجعان و ایجاد واحدهای سیار انتظامی در سطح شهرستان ها را از برنامه های پلیس پیشگیری در سال 97 عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح های انتظامی و اجتماعی شاهد کاهش چشمگیر جرایم در سال 96 بوده ایم .

سردار میر فیضی فرمانده انتظامی استان مازندران نیز در این نشست، ضمن تبریک سال نو و عرض خیر مقدم با ارائه گزارش عملکرد فرماندهی انتظامی استان در تامین نظم و امنیت مردم و مسافران نوروزی گفت: طرح های نوروزی استان در دو حوزه ترافیکی و اجتماعی تدوین و در این راستا پس از بومی سازی دستورالعمل ها از 20 بهمن ماه با طرحی تحت عنوان "استقبال از بهار" و با به کارگیری نیروهای ستادی در تامین امنیت مردم به اجرا در آمد .

سردار میرفیضی افزود: پس از هماهنگی و تعامل با سازمان های مرتبط در تسهیل سفرهای نوروزی نظیر هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و سایر سازمان های مرتبط و پس از اجرای رزمایش نوروزی با حضور استاندار و سایر مسئولان استانی، طرح های نوروزی با هدایت و نظارت پلیس در سطح استان به اجرا درآمد .

وی با اشاره به این که روزانه بیش از 2 هزار و 400 نفر در گشت های مختلف استان به کارگیری می شوند از ساماندهی و به کارگیری نگهبانان محله برای تامین امنیت استان در ایام نوروز خبر داد.

میرفیضی با اشاره به رشد 18 درصدی اقامت شبانه مسافران در استان گفت: محورهای قائم شهر به ساری، قائم شهر به بابل و چالوس به عباس آباد به ترتیب بیشترین ترددهای درون شهری را به خود اختصاص داده اند .

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کاهش 17 درصدی تعداد متوفیان در حوادث رانندگی از افزایش 4برابری کشفیات مواد مخدر و 13 درصدی دستگیری عاملان افیونی در استان خبر داد و گفت: در اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی در استان از 4 هزار و 500 واحد بازدید و 109 واحد صنفی متخلف پلمب شد .

فرمانده انتظامی استان با اشاره به حجم مسافرت ها در محورهای مواصلاتی و معابر درون شهری استان تصریح کرد: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تاکنون با افزایش 20 درصدی ترددها در این استان مواجه بوده ایم که در این راستا استان مازندران رتبه سوم کشوری را دارد .

سردار میرفیضی در خاتمه به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در راستای آگاه سازی، اطلاع رسانی و ارتقاء احساس امنیت در جامعه اشاره کرد و افزود: تولیدات چاپی با مضامین هشدارهای پلیس، راه اندازی ایستگاه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در سطح شهرها، تئاتر درمانی در سواحل و همکاری با گروه های تبلیغی مجاز از جمله این فعالیت ها است.


پایگاه خبری پلیس ایران

700

کد خبر: 918333

وب گردی

وب گردی