بیش از 50 درصد از حوزه اشتغال و اقتصاد مربوط به موضوع گردشگری است

استاندار قم با بیان این که بیش از 50 درصد از حوزه اشتغال و اقتصاد استان مربوط به موضوع گردشگری است، گفت: سالیانه حداقل 20 میلیون زائر یا گردشگر فرهنگی به قم تردد داشته که حدود سه و نیم میلیون نفر زائر فرهنگی خارجی داریم.

سید مهدی صادقی در رابطه با اولویت های استانداری در استان قم در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به سیاست های مهمی که دولت دوازدهم در بحث کلی کشور در رابطه با اشتغال و همچنین فقرزدایی مطلق در نظر دارد، این موضوع به عنوان محوری ترین و مهمترین موضوع در دستور کار ما در سال جاری است.

وی با بیان این استان قم یکی از مناطق دارای تنش آبی است، افرود: مساله خشکسالی در این استان خود را کاملا نشان داده و با مدیریت در تعادل بخش آب و حفاظت از منابع آبی و همچنین تغییر الگوی کشت و کاشت نهال های کم آب بر و حفاظت محیط زیست درصدد حل موضوع خشکسالی در استان خواهیم بود.

بیش از 50 درصد از حوزه اشتغال و اقتصادی مربوط به موضوع گردشگری است

استاندار قم با بیان این که بیش از 50 درصد از حوزه اشتغال و اقتصاد مربوط به موضوع گردشگری است، تصریح کرد: سالیانه حداقل 20 میلیون زائر یا گردشگر فرهنگی به قم تردد داشته که حدود سه و نیم میلیون نفر زائر فرهنگی خارجی داریم؛ از این جهت به دنبال تهیه زیرساخت های لازم برای گسترش این امکان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائرین ارائه دهیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان قم، طبیعی است که محل عبور و مرور استان های دیگر کشور باشد که این استان در یک چهارراه معبری و عبوری قرار دارد و از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

صادقی در پاسخ به این سوال که بهترین اتفاق در سال گذشته از نظر شما در استان چه بود، گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر و روستا که در نوع خود با توجه به تمام تهدیدات و مشکلاتی که وجود داشت به شکل کاملا خوب و بدون هیچ گونه تهدید و اتفاق امنیتی به نفع شایسته برگزار شد. به نظر می رسد این موضوع جزو اتفاقاتی بود که ما و مردم از این باب خوشحال شدیم و خدارا شاکریم که چنین توفیق و موفقیتی را به ما داد تا بدون هیچ حادثه و مشکلی بتوان این انتخابات را برگزار کنیم.

استاندار قم همچنین ادامه داد: حضور پرشور و مشارکت باشکوهی که مردم عزیز در راهپیمایی 22 بهمن داشتند در استان قم به نسبت سال های گذشته از یک حضور بیشتر و چشمگیرتری برخوردار بودیم که به درایت و هوشمندی مردم عزیز و درک شرایط بین المللی و خطراتی که دشمنان اسلام چنگ و دندان نشان می دهند با حضور خودشان ثابت کردند که پای انقلابشان هستند.

وی افزود: برخی از حرکات کوچکی که در این استان متاسفانه از نظر سیاسی وجود داشت با حضور و هوشمندی مردم و اقدامات مدبرانه و مدیریت مناسبی که صورت گرفت بدون هیچ حادثه ای حل شد که لازم است از تمام نیروهای دست اندرکار انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی تشکر کنم.

حضور مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی باعث توسعه استان می شود

صادقی در پاسخ به این سوال که شما چه آرزویی برای مردم قم دارید، گفت: آرزوی صحت، سلامت و امنیت برای مردم عزیز دارم.

وی ادامه داد: کمک و حضور هوشمندانه و محبت آمیز همیشگی مردم در صحنه سیاسی و اجتماعی بزرگترین نعمت و عنصری است که در جهت کمک به برنامه ها و هدف هایی که تعیین می کنیم در راستای پیشرفت همه جانبه توسعه متوازن این استان به کار گرفته می شود. ما فکر می کنیم حضور مردمی در این برنامه ها باعث توسعه استان در تمام حوزه های مختلف کاری اعم از اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، هنری و ... خواهد شد.

901/900

کد خبر: 918442

وب گردی

وب گردی