درخواست مشاوران ترامپ برای تشدید تحریم های روسیه

مشاوران رییس جمهور آمریکا از وی خواسته اند تحریم ها علیه مسکو را افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی هیل در گزارشی نوشت: تعدادی از مشاوران و مسئولان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هفته های اخیر و در پی تشدید تنش میان این کشور و روسیه درخواست کرده اند تحریم ها و اقدامات ضد روسیه تشدید شود.

در این راستا و بعد از آن که روسیه هفته اخیر دستور اخراج شصت دیپلمات آمریکایی از خاک روسیه را صادر و کنسولگری آمریکا را در سن پترزبورگ تعطیل کرد اکنون مقامات ارشد دولت آمریکا اعمال تحریم ها و محدودیت های بیشتر را ضد مسکو بررسی می کنند.

روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا اخیرا در گزارشی اعلام کرد رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه برکنار شده دولت ترامپ در روزهای آخر کارش متوجه شده بود که برخی از مسئولان کاخ سفید خواهان تشدید تحریم ها ضد روسیه هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته جاری در راستای هماهنگی با انگلیس و شماری از کشورهای دیگر دستور اخراج شصت دیپلمات روس را از خاک آمریکا صادر کرد. تنش کنونی میان آمریکا و انگلیس با روسیه در پی متهم شدن روس ها به دست داشتن در مسمومیت یک جاسوس سابق روس در خاک انگلیس شروع شده است. اما روسیه این اتهامات را رد کرده و در مقابل اقدامات انگلیس و آمریکا دست به اقدامات متقابل زده است. مسکو، انگلیس و آمریکا را به دروغ پراکنی و تبلیغات ضد روسیه متهم کرده است.

نشریه هیل در پایان نوشته است دونالد ترامپ که خواهان بازماندن کانال های دیپلماتیک با روسیه بود هفته اخیر به علت سکوت در برابر تنش میان روسیه و غرب با انتقادهایی مواجه شده بود.

نمایندگان مجلس روسیه هم اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اخراج شماری از دیپلمات های روس از خاک آمریکا را محکوم کردند. نمایندگان مجلس روسیه اعلام کردند این اقدام ترامپ بعد از تماس تلفنی وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای تبریک به مناسبت پیروزی اش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و به علت فشار مخالفان انجام شده به همین علت شرم آور است.

کد خبر: 918520

وب گردی

وب گردی