شنا در دریا قواعد خاص خود را دارد/ هشدار موج و ناآرامی دریا را جدی بگیرید

هر ساله در تعطیلات نوروزی عده ای در سواحل شمالی و جنوبی کشور غرق می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، سواحل یکی از جاذبه های گردشگری مهم در ایام نوروز هستند. این جاذبه که خیل گردشگران را به خود جذب می کند اما هر ساله موجب کشته شده چند ده نفر می شود.

بی توجهی به هشدارها مهم ترین دلیل غرق شدن در دریاست. اگر مسافر سواحل شمالی هستید خوب است این نکته را بدانید که بسیاری کارشناسان محیط زیستی معتقدند دریای خزر در آلودگی گرفتار شده و توصیه می کنند که در آب های خزر شنا نکنید. اما اگر به نظر شما این آلودگی ها بر تصمیم تان تاثیری ندارد برای یک آب تنی بدون خطر چند نکته را در نظر بگیرید.

هرگز وارد دریای طوفانی و مواج نشوید. همواره طوفانی بودن دریا از طریق رسانه های عمومی اطلاع رسانی می شود و در ساحل ها نیز پرچم ممنوعیت شنا نصب می شود. در نظر داشته باشید که قوائد شنا کردن در دریا با استخر متفاوت است. شما هر چقدر هم شناگر ماهری باشد در صورت آشنا نبودن به دریا دچار دردسر خواهید شد.

نکته مهم دیگر انتخاب ساحل مناسب است. در برخی از سواحل به خاطر بالا آمدن آب ممکن است تجهزاتی مانند بقایای خانه ها یا چاه ها زیر آب رفته باشند که شنا در این ساحل ها خطرات جانی دارد. این ساحل ها گاهی با تابوهای هشدار دهنده مشخص شده و گاهی نیز خطرات آنها پنهان است. همواره سعی کنید ساحل هایی را برای شنا انتخاب کنید که جزو طرح سالم سازی هستند و خطرات احتمالی آنها بررسی شده است.

در سواحل خلیج فارس نیز باید همواره نکات ایمنی به ویژه جزر و مد آب را در نظر داشته باشید. دریای آرام خلیج فارس زیبایی ها بیشماری دارد اما بدانید شنا کردن در آن نیز با خطر همراه است. این نکته را فراموش نکنید که در صورت شنا در سواحل جنوب کشور به دلیل شوری بالای آب حتما پس از خروج از دریا دوش گرفته و لباس ها و وسائلی که به آب دریا آغشته شده اند را با آب شهری بشویید.

کد خبر: 918561

وب گردی

وب گردی