کاهش 36 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین از کاهش 36 درصدی تصادفات فوتی و 56 درصدی متوفیان از آغاز طرح نوروزی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ «نصراله بیگلری» در تشریح این خبر گفت: از آغاز طرح نوروزی، طی 16 روز گذشته در استان قزوین تصادفات فوتی 36 درصد و متوفیان ناشی از آن 56 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه و با لطف خداوند متعال و همکاری و قانون مندی مسافران نوروزی طی 16 روز گذشته مجموع تصادفات استان نیز 22.5 درصد، تصادفات جرحی 5 درصد و مجروحین ناشی از آن 9 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: پیش‌بینی می‌شود با پایان تعطیلات نوروز در مورخه دوازدهم تا هفدهم فروردین ماه 97 با افزایش چشمگیر حجم سفر و ترافیک سنگین مسیرهای منتهی به پایتخت به خصوص محور آزادراه قزوین-کرج، آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه قزوین-رشت مواجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از تصادفات در استان قزوین ناشی از عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی رانندگان است گفت: سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بعنوان خط قرمز پلیس مطرح بوده و با قاطعیت با این تخلفات برخورد خواهد شد.

افزایش ترافیک در راه‌های استان قزوین طی روزهای آینده

رئیس پلیس راه استان قزوین در ادامه از تردد بیش از 16 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی قزوین از آغاز طرح نوروزی و پیش‌بینی افزایش ترافیک در راه‌های استان طی روزهای آینده خبر داد و افزود: برابر آمار ثبت شده توسط دستگاه های تردد شمار استان از آغاز طرح نوروزی تا کنون 16 میلیون و 388 هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی قزوین عبور کرده‌اند که میانگین روزانه بیش از یک میلیون تردد در روز ثبت شده است.

بیگلری خاطرنشان کرد: از روز بیست و چهارم اسفند تاکنون نیز 29 میلیون و 280 هزار لیتر بنزین در جایگاههای سوخت استان به مسافران عرضه شده که نسبت به مدت مشابه گذشته 21 درصد رشد دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش 24 درصدی تردد نسبت به سال گذشته، پیش بینی می شود طی روزهای پایانی تعطیلات که از روز آینده خواهد بود حجم تردد به صورت چشمگیری افزایش یافته و احتمالا رکورد تردد بیش از یک میلیون و پانصد هزار خودرو در استان ثبت شود لذا توصیه می شود مسافران محترم سفر خود را مدیریت و بازگشت را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه پلیس راه بدون اغماض با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز برخورد خواهد کرد از کلیه رانندگان خواست ضمن همکاری با پلیس راه در طول مسیر سفر و رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی، در زمان خستگی و خواب آلودگی با هدایت خودرو به پارکینگ و استراحت کافی به سفر خود ادامه داده و از پارک کردن خودرو در لاین اضطرار آزاد راه‌ها خودداری کنند.

901

کد خبر: 918580

وب گردی

وب گردی