اسکان بیش از 2 میلیون 500 هزارمسافر در زائر سراها 

مدیر کل فرهنگی  سازمان  اوقاف و امورخیریه از ثبت بیش از 15 میلیون نفر بار بازدید وزیارت  نوروزی از امامزادگان واماکن متبرکه  کشور  خبر دادو گفت: همزمان با  اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از 15 میلیون نفر بار مسافر و گردشگر از ابتدای  تعطیلات تاکنون از امامزادگان و بقاع متبرکه کشور  بازدید کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک سالروز ولادت پربرکت امیرالمومنین علی (ع) از اجرای موفق طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز واستقبال گسترده مردم از برنامه های این طرح ملی در سطح کشور خبر دادو گفت: این طرح نوروزی با آماده سازی 2700 امامزاده وبقعه متبرکه دارای امکانات از 27 اسفند ماه تاکنون، میزبان زائران ، گردشگران ومسافران نوروزی است.
وی ضمن قدردانی از تلاش گسترده خادمان ومتولیان بقاع متبرکه، با ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه‌های نوروزی اوقاف در جوار اماکن متبرکه اظهارداشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با اجرای ویژه برنامه ملی طرح نوروزی آرامش بهاری یکی از دستگاه‌های فرهنگی فعال در ایام نوروز است که ظرفیت وامکانات لازم را برای جذب و استقبال از مسافران نوروزی وارائه خدمات گوناگون فرهنگی ،اجتماعی و اقامتی واسکان فراهم کرده است.
موسوی متقی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه تحویل سال نو ، برپایی سفره‌های هفت‌سین، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه ، برپایی خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، قرآن بخوانید وجایزه بگیرید ،مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی وخانوادگی وبرپایی نمایشگاههای فرهنگی وغرفه چند رسانه ای و... از جمله برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری است .
مسئول ستاد مرکزی طرح آرامش بهاری با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری است تصریح کرد:بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه جامع مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور از ابتدای ایام تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از 15 میلیون نفر بارزائر و گردشگر ومسافر از اقصی نقاط کشور به زیارت وبازدید امامزادگان و اماکن متبرکه رفته اند که از این تعداد بیش از 2 میلیون و500 هزار نفرهم تا 11 فروردین ماه از خدمات اسکان ارائه شده در زائر سراها ،کمپ های موقت و حسینیه ها و سایر اماکن اقامتی بقاع متبرکه بهره‌مند شده اند.

به گفته مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه بیشترین آمار اسکان زائران ومسافران نوروزی متعلق به استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و گلستان است .وی تصریح کرد : این در حالی است که هنوز آمار کامل ونهایی حضور واسکان زائران و گردشگران نوروزی در بقاع متبرکه به جهت تراکم وحجم بالای کاری در سامانه جامع مد یریت موقوفات وبقاع متبرکه به ثبت نرسیده است.
طرح آرامش بهاری از 27 اسفند سال 96 تا 13 فروردین 97 در دو بخش برنامه های فرهنگی- معرفتی و خدمات اجتماعی در2700 بقعه متبرکه وامامزادگان سراسر کشور در حال اجرا است.
در این طرح بیش از 30 هزار نفر از همکاران اوقافی، اعضای هیات امنا ،متولیان، خدام افتخاری و مدیران مراکز فرهنگی و مبلغان به خدمات رسانی زوار و گردشگران مشغول بکار هستند.

روابط عمومی سازمان اوقاف ۷۰۵

کد خبر: 918596

وب گردی

وب گردی