حمایت از کالای ایرانی به معنای قطع ارتباط با کشورهای جهان نیست

رئیس دانشگاه کردستان گفت: حمایت از کالای ایرانی به معنای قطع ارتباط با جهان نیست بلکه برای افزایش کیفیت کالای ایرانی و تشویق مردم به خرید محصولات داخلی، نیازمند مراودات با جهان هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، فردین اخلاقیان اظهار کرد: شعار تعیین شده توسط رهبری در سالجاری همچون سال‌های اخیر پیرامون اقتصاد و معیشت مردم بوده و تحقق آن، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مردم و مسئولان است.

وی افزود: تحقق این مهم باید به نحوی باشد که به نفع همه آحاد مردم بوده و اجازه رانت خواری به عده‌ای سودجو داده نشود.

رئیس دانشگاه کردستان با تاکید بر این‌که باید راهکاری مناسب برای تحقق شعار سال تعیین شود، عنوان کرد: باید با همه دنیا تبادل داشته و با افزایش کیفیت محصولات ایرانی، قابلیت رقابت با همه جهان را داشته باشیم، به نحوی که بر اقتصاد تاثیرگذاشته و علاوه بر این، به بهبود سطح معیشت مردم کمک شود.

اخلاقیان عدم افزایش کیفیت را موجب شکست و عدم تحقق شعار سال دانست و گفت: تنها افزایش تولید کافی نیست و به مکمل هایی نیاز دارد که بتواند انتظارات مردم را برآورده کند که از آن جمله افزایش کیفیت و کاهش قیمت است.

وی بر نقش مردم در این زمینه نیز تاکید و خاطرنشان کرد: مردم هسته اصلی این شعار هستند و نقش اصلی را ایفا می‌کنند، به نحوی که با خرید اجناس و کالای ایرانی که نتیجه تلاش و زحمت جوانان ایرانی است، می‌توان بر اقتصاد کشور تاثیرگذار بود.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: تاثیرات مثبت حمایت از کالای ایرانی باید برای مردم تشریح و فرهنگ سازی شود و مردم به مصرف کالای ایرانی ترغیب شوند و در مقابل تولیدکنندگان نیز منافع مردم از نظر کیفیت و قیمت را مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان حمایت از کالای ایرانی را حمایت از جوانان، اقتصاد و در مجموع جامعه ایرانی دانست و یادآور شد: مسئولان از ابتدای سال باید به فکر برنامه ریزی برای تحقق این شعار باشند و در این زمینه منافع تولیدکنندگان و مردم را نیز مدنظر قرار دهند تا از این طریق شکوفایی اقتصاد ایران را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

901

کد خبر: 918602

وب گردی

وب گردی