حضور پلیس در جاده‌ها تا پایان بازگشت مسافران نوروزی

فرمانده ناجا اعلام کرد که ماموران پلیس راهور تا پایان بازگشت شهروندان از سفرهای نوروزی در آماده باش خود در طرح نوروزی باقی می‌مانند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک و فرماندهی پلیس راهور ناجا که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش انجام شد، با اشاره به آغاز طرح نوروزی ۱۳۹۷ از ۲۴ اسفندماه، اظهار کرد: کار بزرگی در طرح نوروزی امسال از سوی پلیس راهور انجام شد و خوشبختانه پلیس حضور پررنگی در تمامی مسیرها و همراهی با مردم داشت.

اشتری با بیان این‌که بناست تا پایان هفته و تا زمان بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی پلیس راهور در جاده‌ها به آماده‌باش خود ادامه دهند، گفت: امسال نیز امکانات خودرویی و نیروی انسانی را در طرح نوروزی به مجموعه پلیس راهور اضافه کردیم و اقدامات سردار مومنی و نحوه‌ اختصاص نیروها سبب شد تا قرارگاه نوروزی پلیس عملکرد خوبی داشته باشد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: عزم پلیس برای کاهش تعداد کشته‌شدگان رانندگی جزم است و کاهش آمار تصادفات رانندگی طی یک دهه گذشته نیز به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند اما باید با شتاب بیشتری حرکت و در این جهت از ظرفیت نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های مسئول استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش عامل انسانی، عامل جاده و عامل خودرو در وقوع تصادفات اظهار کرد: همه ما باید برای بهبود این موارد اقدام کنیم.

اشتری با اشاره به برخورد با تخلفات درایام نوروز گفت: در طول طرح نوروزی اگر خودرویی از سوی پلیس متوقف شده برای جلوگیری از وقوع حادثه بوده است.

وی از مردم خواست که در روزهای پایانی تعطیلات نوروز به تذکرات و دستورات ماموران پلیس توجه و حتما از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل ۱۵ دقیقه در حاشیه امن مسیر توقف کنند و با انجام استراحت ادامه مسیر توجه داشته باشد که از سرعت و سبقت مجاز در طول رانندگی پرهیز کنند چرا که اینها جزو اصلی‌ترین موارد در وقوع حوادث مرگبار رانندگی در طرح نوروزی امسال بوده است.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به حوادث رخ داده در سال ۱۳۹۶،اظهارکرد: حوادث و مناسبت‌های مختلفی را در سال قبل پشت سر گذاشتیم و مردم نشان دادند همواره در کنار و پشتیبان نظام بوده‌اند بنابراین اگر همه دستگاه‌ها به‌درستی وظایف خود را انجام دهند می‌توانیم کاهش تلفات و حوادث رانندگی را از در سال‌های آینده ادامه دهیم.

اشتری گفت: از زحمات همگی همکارانم در پلیس راهور، دیگر یگان‌های پلیس همچنین دستگاه‌های امدادی و خدماتی و اصحاب رسانه در طول اجرای طرح نوروزی تشکر می‌کنم چراکه همکاری و هماهنگی خوبی در این زمینه وجود داشت.

کد خبر: 918637

وب گردی

وب گردی