مقام آمریکایی: دولت ترامپ آشفته است

سناتور الیزابت وارن اعلام کردکه آشفتگی در دولت دونالد ترامپ به توانایی او در اتخاذ سیاستی منسجم در قبال مسائل مهم منطقه شرق آسیا لطمه زده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک سناتور آمریکایی اعلام کرد آشفتگی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به توانایی آن در اتخاذ سیاستی منسجم در قبال برنامه هسته ای کره شمالی و دیگر مسائل مهم منطقه شرق آسیا لطمه زده است.

سناتور الیزابت وارن روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران در پکن افزود خالی بودن پست ها در وزارت امور خارجه توانایی واشنگتن را برای پیشبرد منافع آمریکا تضعیف کرده است.

این سناتور دموکرات ایالت ماساچوست گفت متحدان آمریکا در حالی که همچنان نقش حمایتی دارند در جستجوی اطلاعات درباره مقاصد آمریکا در منطقه شرق آسیا هستند.

وی افزود این یک سیاست خارجی آشفته در منطقه است و حفظ متحدانی را که برای تحقق اهدافمان نیاز داریم دشوار می سازد.

وارن طی سفرش به منطقه شرق آسیا به کره جنوبی و ژاپن نیز سفر کرد.

وی گفت موافقت دولت دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شتابزده و در حالی صورت گرفت که تعهدی از جانب پیونگ یانگ برای برداشتن گام هایی که نشان از جدیت این کشور درباره خلع سلاح هسته ای باشد مشاهده نمی شود.

وارن در ارتباط با چین خاطر نشان کرد آمریکا باید به قدرت فزاینده و نفوذ پکن اذعان کند و همچنان بر اهمیت حقوق بشر در مناسبات دو جانبه تاکید داشته باشد.

وی گفت: «این موضوع را درک می کنم که مناسبات ما با چین پیچیده است. زمینه هایی وجود دارد که در آنها منافع مشترک داریم و در تلاش برای تحقق اهداف مشترک خود با یکدیگر همکاری می کنیم اما زمینه هایی نیز وجود دارد که در آنها رقیب شدید یکدیگر هستیم و منافع مشترکی نداریم.»

وارن تصریح کرد سیستم نظارتی گسترده چین، از جمله کنترل این کشور بر تلفن های هوشمند و اینترنت به پکن کمک کرده است تا فضای کشور را بسته نگه دارد.

سفر این سناتور آمریکایی به منطقه شرق آسیا به دنبال برکناری ناگهانی رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و ناتوانی دولت ترامپ در پر کردن بسیاری از پست های مهم صورت گرفت.

الیزابت وارن افزود راه حلی نظامی برای مناقشه با کره شمالی نمی تواند وجود داشته باشد. وی به جزئیات محتوای گفتگوهای خود با مقامات پکن از جمله لیو هی مشاور ارشد اقتصادی این کشور اشاره نکرد.

کد خبر: 918730

وب گردی

وب گردی