پاپ: خواستار صلح در کشور رنج کشیده سوریه هستیم

پاپ فرانسیس در نامه‌ای خطاب به مردم جهان، به سوریه، مذاکرات شبه‌جزیره کره و شهادت هفده فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست در مرز غزه اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس در نامه‌ای خطاب به مردم جهان اعلام کرد: «امروز خواستار تحقق نتایج صلح در سراسر جهان و در ابتدا در کشور عزیز و رنج کشیده سوریه هستیم».

وی افزود: «امیدواریم قوانین بشردوستانه رعایت شوند، برای تسهیل دسترسی به کمک‌های ضروری به برادران و خواهرانمان اقدام شود و نیز از شرایط لازم برای بازگشت آوارگان اطمینان یابیم».

او همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات در شبه جزیره کره در جهت کاهش تنش‌های طولانی مدت به پیشبرد صلح در منطقه منتهی شود. پاپ فرانسیس در پیامی به مناسبت عید پاک اعلام کرد: «امیدواریم افرادی که به طور مستقیم مسئول هستند با درایت در جهت منافع مردم شبه جزیره کره و ایجاد روابط مبتنی بر اعتماد در جامعه بین المللی عمل کنند».

رهبر کاتولیک‌ها با اشاره به شهادت هفده فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست در جریان تظاهرات روز زمین در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی گفت، «مردم بی گناه از درگیری اخیر در امان نبودند.»

کد خبر: 918733

وب گردی

وب گردی