سیزده بدر  از مصرف قارچ های موجود در طبیعت پرهیز کنید

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس، در آستانه سیزدهم فروردین، روز طبیعت، از مردم خواست تا از مصرف قارچ های موجود در طبیعت پرهیز کنند؛ چرا که تشخیص قارچ های سمی از نوع بی خطر، ممکن نیست.

به گزارش ایسکانیوز دکتر محمدجواد مرادیان ادامه داد: در صورت شک کردن نسبت به مسمومیت با این قارچ، به سرعت با شماره 115 تماس بگیرید و یا فرد مسموم شده را به اورژانس های بیمارستانی انتقال دهید.

توصیه دیگر سرپرست اورژانس فارس در آستانه روز طبیعت، پیشگیری از گزش حشرات، خزندگان و جانواران بود.

دکتر مرادیان توصیه کرد: چادرهای خود را دور از خار، خاشاک و نخاله برپا کنید و برای پیشگیری از ورود جانوران و حشرات، در چادر را همواره بسته نگه دارید، قبل از پوشیدن کفش و لباس و یا استفاده از کیسه خواب، از نبود جانوران احتمالی در آن ها مطمئن شوید و با پای برهنه و بدون کفش، در محیط بیرون قدم نزنید.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تجمع جانوران در نزدیکی محل استقرار خود، باقیمانده های مواد غذایی را در جایی دورتر ریخته و چنانچه دچار گزیدگی یا خراش در اثر حمله جانوران ، به سرعت محل زخم را با آب و صابون بشوئید، سپس به مراکز بهداشتی و یا درمانگاه ها و بیمارستان ها مراجعه کنید.

پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، دیگر توصیه سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس بود که در این زمینه، توضیح داد: از روشن کردن گازهای پیکی نیکی یا منقل در داخل چادر، خودرو یا محیط های بسته پرهیز کنید، از کارکرد صحیح دودکش بخاری، شومینه یا پکیج محل اسکان خود مطمئن شوید و فرد مشکوک به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن را که دچار علایمی مانند تهوع و استفراغ، سردرد، سرگیجه، سوزش گلو یا چشم، تنگی نفس و خواب آلودگی است، به سرعت از محل خارج کرده و به مراکز درمانی انتقال داده و یا با مرکز اورژانس 115 تماس بگیرید.

دکتر مرادیان همچنین با اشاره به بازگشت مسافران نوروزی در روزهای باقیمانده از تعطیلات، از مسافران خواست تا از رانندگی در هنگام خواب آلودگی و خستگی پرهیز کرده و پس از کمی استراحت به ادامه مسیر بپردازند و از صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی نیز خودداری کنند.

درخواست سرپرست اورژانس فارس از مردم نیز همکاری برای سرعت بخشیدن به عبور و مرور آمبولانس ها و نیروهای اورژانس و کمک به نجات بیماران و مصدومان بود.

700

کد خبر: 918745

وب گردی

وب گردی