دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، هدف دانشگاه های نسل پنجم است

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: انقلاب برای این بود که در حوزه ی اندیشه مستقل باشیم و باید استقلال در حوزه ی اندیشه، ارزشیابی اندیشه های خوب و ارائه آن ها به خوبی انجام شود.

حجت الاسلام مصطفی رستمی معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه ها در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشگاه متعهد و مبتنی بر علم متعهد، دانشگاهی است که تمدن ساز است و این انتظاری است که امام خمینی و رهبری از دانشگاه ها دارند.

او افزود: تحولات دانشگاهی ما متأثر از تحولات دانشگاه های غربی است و در کشورهای غربی الان دانشگاه های نسل چهارم مطرح است در حالی که کشور کا در حال گذر از دانشگاه های نسل دوم به سوم است و دانشگاه های ثروت آفرین تنها به شعار اکتفا می شود.

رستمی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به دانشگاه های نسل چهارم فاصله داریم اما چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که دانشگاه های ما باید متکی به توان داخلی باشند تا کی باید دانشگاه های کشور ما مبتنی بر آزمون و خطا و اتفاقاتی که در جریان های غربی اتفاق می افتد، متأثر شوند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: انقلاب برای این بود که در حوزه ی اندیشه مستقل باشیم و استقلال در حوزه ی اندیشه، ارزشیابی اندیشه های خوب و ارائه آن ها باید به خوبی انجام شود هم چنین در این حوزه لازم است به دنبال دانشگاه های تراز تفکر اسلامی و انقلاب اسلامی باشیم که در زمره ی دانشگاه های نسل پنجم جای می گیرند.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 918777

وب گردی

وب گردی