سهم کالای ایرانی در بازار به بیش از ۹۰ درصد می رسد

معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن و تجارت  با اشاره به برنامه های این وزارت خانه برای حمایت از کالای ایرانی گفت:در برنامه حمایت از کالاهایی ایرانی وزارت صنعت،معدن و تجارت افزایش سهم بازار کالاهای مصرفی ایرانی به بیش از ۹۰ درصد هدفگذاری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری بورس کالا، محسن صالحی نیا درباره برنامه های این وزارت خانه برای حمایت از کالای ایرانی گفت: برنامه های حمایت از کالای ایرانی در بخش معاونت امور صنایع شامل سه بخش کالاهای مصرفی، مواد اولیه وکالاهای سرمایه ای و تجهیزات می شود.

او با اشاره برنامه حمایتی در بخش کالای مصرفی گفت: مهم ترین برنامه مربوط به کالاهایی است که مورد تقاضا اقشار مختلف مردم قرار دارد که شامل خوراکی ها،آشامیدنی ها،دارو،خودرو و... می شوددر این بخش ها ظرفیت سازی های خوبی برای مصرف داخل و صادرات انجام شده است که در برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت دیده شده با تنوع تولید، افزایش کیفیت ،جلب سلایق مختلف و برنامه های تشویقی ،کالای ایرانی بیش از ۹۰ درصد سهم بازار کالاهای مصرفی تشکیل دهد.

صالحی نیا افزود: کالاهای ایرانی از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نمونه های خارجی است اما با وجود این بازار حدود ۱۰ درصدی کالای خارجی با توجه به سلایق مختلف در بازار طبیعی است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن و تجارت با اشاره به بخش مواداولیه نیز افزود: در سال ۹۷ تلاش بر این است تا سهم تامین مواد اولیه ایرانی در صنایع افزایش پیدا کند. در این راستا با ارائه تسهیلات،تامین دانش فنی، ایجاد خطوط اعتباری داخلی،قراردادهای بین بانکی،یوزانس و ... تولید مواد اولیه داخلی را تقویت خواهیم کرد.

صالحی نیا با اشاره به برنامه های بخش کالاهای استراتژیک سرمایه ای و تجهیزات اظهارکرد: بخش کالاهای استراتژیک هم چون تجهیزات صنعتی، نیروگاهی ،نفت و گاز،ماشین آلات صنعتی و قطعات خودرو های سنگین و حمل و نقل عمومی مستلزم حمایت های ویژه تری است که در این راستا با قرارداد های تولید مشترک و تامین منابع مالی،ارتقا دانش فنی، به روز رسانی فناوری ها،برندسازی مناسب و... می توان از این بخش حمایت کرد.

او افزود: با اجرای این برنامه ها در سه سطح طبقه بندی شده امیدواریم حمایت از کالای ایرانی شکل بگیرد البته در این میان نیاز به همکاری واحد های تولیدی،مجریان طرح ها و پروژه ها و آحاد مردم در استفاده از کالای ایرانی است تا اهداف تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب محقق شود.

401

کد خبر: 918791

وب گردی

وب گردی