مصدومان ایام نوروزی تا 12 فروردین  179551 نفر/بیش از ۱ میلیون  کیلو مواد غذایی فاسدمعدوم شد

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار کل مصدومان تعطیلات نوروز تا دوازدهم فروردین ماه، گفت: کل مصدومان ایام نوروزی ۱۷۹ هزار و ۵۵۱ نفر بوده است و ۳۹ هزار و ۹۸۴ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بود. ۳۴ هزار و ۴۷۰ مصدوم ترافیکی نیز از سوی نیروهای اورژانس کشور به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیرحسین کولیوند افزود: در تعطیلات نوروز ۹۷ دو میلیون و ۱۳۲ هزار و ۴۶۸ مورد مراجعه به اورژانس‌های بیمارستانی گزارش شده است که از این تعداد 80 هزار و523 نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند. در این ایام ۳۲ هزار و ۵۵۴ عمل جراحی اورژانس و ۲۱ هزار و ۲۷۹ عمل جراحی الکتیو در بیمارستان‌های کشور انجام شده است همچنین بیشترین بیماری‌هایی که در تعطیلات نوروز در اوراژانس‌ها گزارش شده مربوط به بیماری‌های قلبی تنفسی گوارشی و مغزی بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، کولیوند در ادامه با اشاره به نظارت‌های بهداشتی که طی نوروز ۹۷ از سوی وزارت بهداشت بر اماکن عمومی، تفرجگاه‌ها و رستوران‌ها انجام شده است، گفت: بر این اساس تاکنون یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم و ۱۰۰۶۰ واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین ۲۰۶۸ واحد نیز از سوی بازرسان پلمب شده‌اند.

۷۰۶

کد خبر: 918802

وب گردی

وب گردی