اجرای پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی "کرنج" از سوی دانشگاه آزاد/تاسیس مرکز نوآوری پیشرفته

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از تلاش این دانشگاه برای تبدیل کردن استارتاپ‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج علمی کشور از استارتاپ‌های حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش دفاعی حمایت خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داود ثمری توسعه و حمایت از استارتاپ‌های دانشجویی و ایده‌های برتر را از برنامه‌های اصلی حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید نام برد و افزود: توسعه استارتاپ‌ها باعث توسعه فناوری و ایجاد اشتغال جوانان خواهد شد؛ از این رو بنا داریم استارتاپ‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیانی تبدیل کنیم که قابلیت رقابت در سطح ملی و بین المللی را داشته باشند.

وی ایجاد بازار برای محصولات استارتاپ‌ها و توانمندسازی آنها را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه ذکر کرد و یادآور شد: بر این اساس راه‌اندازی مرکز توانمندسازی شرکت‌های نوپا را در دستور کار داریم.

ثمری، با بیان اینکه اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج علمی کشور به امضا رساندیم، اظهار کرد: بر اساس آن تاسیس مرکز نوآوری پیشرفت در دستور کار قرار دارد. حمایت از استارتاپ‌های حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه دفاعی از اهداف این تفاهم‌نامه است که از سال جاری اجرایی خواهد شد.

مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و پشتیبانی از سامانه "ساها" را از دیگر از اولویت‌های سال 1397 حوزه پژوهش این دانشگاه دانست و ادامه داد: بر این اساس مقرر شده چند قابلیت دیگر به این سامانه اضافه شود و این سامانه به سامانه‌های مشابه دیگر که متعلق به وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌های دیگر است، متصل شود تا یک سامانه یکپارچه پشتیبانی از تجهیزات آزمایشگاه‌ها ایجاد شود.

وی توسعه، حمایت و توانمند کردن مراکز رشد موجود در دانشگاه را از ماموریت‌های حوزه پژوهش در سال جاری ذکر کرد.

ثمری با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی درآمدزایی در حوزه پژهش و فناوری است، اظهار کرد: انجام مگا پروژه‌های موجود در کشور در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است و خوشبختانه درباره پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی "کرنج" قراردادهای جدید به دانشگاه ابلاغ شده است.

وی افزود: مجری این پروژه واحد علوم و تحقیقات است و دانشکده مهندسی نفت و شیمی مسئولیت اجرای آن را بر عهده خواهد داشت و واحدهای دانشگاهی توانمند در این حوزه نیز در اجرای پروژه همکاری خواهند داشت. نظارت بر این پروژه بر عهده معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه برنامه دارد تا در حوزه پائین دستی نفت هم پروژه‌هایی را اجرا کند، گفت: دو پروژه در دستور کار "انستیتو نفت" دانشگاه صنعتی امیر کبیر و پژوهشگاه مهندسی شیمی در دستور کار قرار دارد که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان همکار پژوهشی پروژه با آنها همکاری خواهد کرد.

ثمری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان ملی استاندارد، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها نسبت به "افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد" و "راه‌اندازی شرکت‌های نمونه‌بردار در دنشگاه آزاد اسلامی" اقدام خواهد شد.

منبع:ایسنا

204

کد خبر: 918961

وب گردی

وب گردی