ایران دهمین کشور دارنده ذخایر سنگ آهن خام جهان در سال2017

ایران با در اختیار داشتن 2 میلیارد و 700 میلیون تن ذخایر سنگ آهن خام به عنوان دهمین کشور در فهرست 10 کشور برتر دارای ذخایر این ماده معدنی در جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، پیش بینی می شود با توجه به اکتشافات اخیر ذخایر سنگ آهن در ایران در سال 2018 شاهد ارتقای رتبه ایران در این فهرست باشیم.
برپایه این گزارش، مجموع ذخایر سنگ آهن خام جهان در سال گذشته میلادی 170 میلیارد تن بوده است که در این بین، استرالیا با دارا بودن 50 میلیارد تن از این ذخایر در رتبه نخست جهان قرار دارد.
روسیه و برزیل نیز به ترتیب با 25 میلیارد تن و 23 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جهان ایستادند.
همچنین، چین با دارا بودن 21 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن به عنوان چهارمین کشور برتر این فهرست قرار گرفت و برخورداری از هشت میلیارد و 100 میلیون تن ذخایر سنگ آهن، هند را در رتبه پنجم این فهرست قرار داد.
در این رده بندی، اوکراین با 6 میلیارد و 500 میلیون تن در رتبه ششم، کانادا با 6 میلیارد تن در رتبه هفتم، سوئد با سه میلیارد و 500 میلیون تن در رتبه هشتم و آمریکا با 2 میلیارد و 900 میلیون تن در رتبه نهم جهان قرار گرفتند.

پیش از این میزان ذخیره اکتشافی سنگ آهن کشور افزون بر 3.1 میلیارد تن ذکر شده بود که از این رقم 2.4 تا 2.6 میلیارد تن به عنوان ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.
سنگ آهن سنگان ( خراسان رضوی ) با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، گل گهر سیرجان ( کرمان ) با ذخیره یک میلیارد و 135 میلیون تن و چادر ملو ( یزد ) نیز چند صد میلیون تن ذخیره دارد و به عنوان بزرگترین معادن کشور در این بخش محسوب می شوند .

402

کد خبر: 919054

وب گردی

وب گردی