آموزش فرهنگ ترافیک  برای بیش از 6 هزار شهروند محله های مرکزی تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران گفت: در سال 96 برای بیش از 6 هزار نفر از شهروندان محلات هسته مرکزی پایتخت، کلاس های آموزش فرهنگ ترافیک برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز سجاد زارع صفت با تاکید بر این که در سال های اخیر، نقش آموزش در کاهش حوادث رانندگی و توجه به قانون از سوی رانندگان و راکبان وسایل نقلیه و همچنین عابران پیاده کاملا ملموس بوده است؛ افزود: این موضوع ناشی از استمرار دوره های مختلف آموزشی است که در سال های اخیر و به صورت جدی در دستور کار واحد آموزش معاونت های ترافیک مناطق مختلف شهر تهران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که منطقه 11 در بافت مرکزی شهر تهران قرار دارد و تردد در آن نیز بسیار زیاد است؛ کلاس ها و کارگاه های مختلف آموزشی را با تمام مشکلات و سختی هایی که در این راه وجود دارد، برگزار کردیم تا بتوانیم سهمی در کاهش معضلات و نواقصی که بخاطر عدم رعایت فرهنگ ترافیک در پایتخت وجود دارد، داشته باشیم.

زارع صفت با اشاره به این که به طور متوسط در هرماه بیش از 500 شهروند در سنین مختلف مخاطب برنامه های آموزشی مذکور بوده اند؛ ادامه داد: بیشتر این کلاس ها و کارگاه ها برای دانش آموزان مدارس بوده، چون اعتقاد داریم فرهنگ سازی در این سنین بسیار تاثیرگذار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 افزود: همچنین سرای محلات و مهد کودک ها نیز جزو سایر اماکنی می باشند که به صورت مستمر، شاهد اجرای برنامه هایی برای اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان بوده اند و در عین حال، دوره هایی نیز برای رانندگان اتوبوس های درون شهری و تاکسیرانان نیز برگزار کردیم تا نحوه برخورد مناسب با شهروندان را فرا بگیرند و قوانین راهنمایی و رانندگی را نیز یکبار دیگر مرور کنند.

زارع صفت تاکید کرد: برای سال جدید هم اجرای برنامه های آموزشی به صورت جدی در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 11 قرار داد.

700

کد خبر: 919072

وب گردی

وب گردی