دولت ۲۰ میلیارد تومان برای واردات تخم مرغ یارانه داد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وقتی به خاطر بیماری آنفلوانزا مجبور به تامین حدود ۱۰ هزارتن تخم مرغ از خارج شدیم،واردکنندگان از قیمت تنظیم بازاری هر شانه ۱۲ هزار ۶۰۰ تومان برای تخم مرغ وارداتی استقبال نکردند و دولت به ناچار ۲۰ میلیارد تومان یارانه اختصاص داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی امروز سه شنبه در دیدار نوروزی با جمعی از مدیران این وزارت،تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی با اشاره به فعالیت 4 میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی، بر لزوم افزایش دانش بهره برداران و بکارگیری شیوه های نوین علمی در این بخش از طریق ارائه آموزش های مهارتی و همچنین حضور آنان در مزارع کشاورزان پیشرو تاکید کرد.

او ارائه آموزش ضمن خدمت برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را ضروری برشمرد و افزود: با توجه به پیشرفت های علمی و فناوری بخش کشاورزی، اطلاعات کارکنان نیز لازم است به روز شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این دیدار با تاکید بر لزوم بهره گیری از مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی تصریح کرد:در اجرای طرح هایی همچون آبخیزداری،مقابله با ریزگردها،مالچ پاشی و ... باید از مشارکت مردم،بسیج و NGO ها استفاده کنیم.

حجتی با اشاره به آماده بوده زمینه فرهنگی مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی،اظهار داشت:در هرمزگان «خیرین آبخیزداری» میلیاردها تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری در این استان مشارکت داشته اند.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از دیدار امروز به حمایت های دولت از صنعت مرغداری اشاره و خاطرنشان کرد:در دولت تدبیر و امید از طریق ارائه ارز مبادله ای برای تامین نهاده های ذرت و کنجاله سویا و همچنین وضع تعرفه صفر درصد از صنعت مرغداری حمایت و این اقدام موجب پایداری تولید شده است.

او افزود:قیمت هر کیلوگرم ذرت در سال 92، 1257 تومان بود در حالی که علیرغم افزایش قیمت ارز هم اکنون ذرت با قیمت هر کیلوگرم 1140 تا 1160 تومان معامله می شود.

حجتی،خرید گوشت مرغ مازاد بر نیاز بازار را از دیگر حمایت های دولت از این صنعت عنوان کرد و افزود:با هدف جلوگیری از زیان تولیدکنندگان،دولت در مقاطعی،مرغ مازاد بر نیاز بازار را از تولیدکنندگان خریداری و در ایام پرمصرف نظیر شب عید به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها و زیان مصرف کنندگان،این محصول را با قیمت تنظیم بازار عرضه می کند.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تشکیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی تاکید و اضافه کرد:به منظور کاهش قیمت تمام شده،حذف واسطه ها و بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده فعالیت خود،زنجیره تولید از مرحله تامین نهاده تا بازار باید توسط تعاونی ها و تشکل های تولیدی تشکیل شود.

او با اشاره به اهمیت تولید داخلی محصولات کشاورزی و حمایت از آن تصریح کرد:در حالی که عده ای، قیمت شانه ای 9 هزار تومان برای تخم مرغ داخلی را گران می دانستند،وقتی به خاطر بیماری آنفلوانزا مجبور به تامین حدود 10 هزارتن تخم مرغ از خارج شدیم،واردکنندگان از قیمت تنظیم بازاری هر شانه 12 هزار 600 تومان برای تخم مرغ وارداتی استقبال نکردند و دولت به ناچار 20 میلیارد تومان یارانه نیز برای این منظور اختصاص داد.

402

کد خبر: 919087

وب گردی

وب گردی