سال 97 بهار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه ریزی برای حفظ شأن فرهنگی و کرامت دانشجویان در حوزه ی عفاف و حجاب برنامه ی دانشگاه آزاد در سال ۹۷ خواهد بود و به عنوان یکی از محورهای اصلی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رضا نصیری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: عناصر حزب الهی دانشگاه به ویژه در سطح دانشجویی، سطح مطالعه و عمق فرهنگی و معرفتی قوی ای ندارند و در سال 96، دوره هایی با این نگاه که عناصر حزب الهی دانشگاه و دانشجویان گرامی بتوانند از بینش فرهنگی و سیاسی برخوردار شوند، برگزار شد که حیات طیبه، شمیم بصیرت 1و2 و شمیم معرفت از جمله ی دوره های فرهنگی دانشگاه بود.

او افزود: در مدت مدیریت جدید فرهنگی دانشگاه آزاد، طرح مبانی اصلی اندیشه ی سیاسی اسلام و اندیشه ی اقتصادی را برگزار کردیم که این برنامه ها بذرهایی بود که در دانشگاه پاشیده شد و در بهار دانشگاه که سال 1397 باشد جوانه ی این بذرها شکوفه می کند و سبز خواهد شد و همه را معطر خواهد کرد.

نصیری خاطر نشان کرد: در چند زمینه جهت گیری اصلی در سال آینده برای مسجد محوری دانشگاه آزاد در نظر گرفته ایم که یکی از آن ها استفاده از ظرفیت مسجد در دانشگاه آزاد است که اگر بتوانیم نماز جماعت باشکوه را در دانشگاه آزاد برگزار کنیم همین برپایی نماز همانطور که در روایات اسلامی عنوان شده است از مفاسد جلوگیری می کند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برنامه ریزی برای حفظ شأن فرهنگی و کرامت دانشجویان در حوزه ی عفاف و حجاب برنامه ی بعدی دانشگاه آزاد در سال آتی خواهد بود و به عنوان یکی از محورهای اصلی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: عمق بخشی به جریان دانشجویی در حوزه ی معارف دینی چشم انداز دیگری است که برای سال آینده ترسیم شده است هم چنین ایجاد فضای نشاط و شادابی علمی و فرهنگی در بین دانشجویان هدف بعدی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد برای سال 97 خواهد بود.

نصیری گفت: این که دانشگاه آزاد اسلامی همواره قصد داشته تیم داری کند و میلیاردها تومان از شهریه ی دانشجو را هزینه کند که یک بازیکن خارجی در تیم های دانشگاه آزاد بازی کند، خیلی زیبنده ی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نیست و قرار است که فضای دانشجویی در این حوزه فعال شود و دانشجوی دانشگاه آزاد، خود در صحنه های داخلی و بین المللی نقش آفرینی کند که این موارد تحولات و برنامه های فرهنگی دانشگاه برای چشم انداز پیش رو است.

خبرنگار: حمید انصاری

202

کد خبر: 919115

وب گردی

وب گردی