حمایت از کالای ایرانی از ابتدایی ترین محل ها صورت گیرد/از مبدا تولید باید حمایت شود/محصولات کشاورزان و دامداران در صدر حمایت

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این که حمایت از کالای ایرانی باید از ابتدایی ترین محل ها و کالاها صورت گیرد، گفت: به آن معنا که در روستاها از کشاورزان برای رونق کشاورزی و از دامداران برای رونق دامداری حمایت جدی شود.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

ایشان، تلاشهای انجام شده در جهت تحقق شعار سال 96 یعنی «اقتصاد مقاومتی:تولید- اشتغال» را از نقاط مثبت و امیدوارکننده برشمردند و افزودند:کارهای خوبی برای تولید و اشتغال انجام و شعار سال تا حدودی عملی شد، البته کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید تا تحقق کامل این شعار دنبال و انجام شود.

اقبال عباسی در رابطه با تحقق این موضوع در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که بحث اشتغال در استان چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی، دامپروری و گردشگری انجام پذیر است حمایت از کالای داخلی در این استان به خوبی شکل خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در اولین فرصت جلسه ای توجیهی با مدیران استان برایبرای اجرایی کردن این شعار برگزار خواهیم کرد تا از تولیدات داخلی حمایت شود.

وی با اشاره به این که شعار مقام معظم رهبری خطاب به مردم و مسوولین است، اظهار داشت: هنگامی که سخن از حمایت کالای ایرانی می شود اکثر ذهن ها به سمت بازار می رود در صورتی که تنها تولید داخلی به بازار ختم نمی شود بلکه از مبدا تولید باید حمایت شود به آن معنا که باید این حمایت از روستاییان، عشایر، کشاورزی، دامپروری و باغداری و در حوزه صنعت، کارخانجات، تولید صنایع، پوشاک و ... در داخل کشور حمایت شود.

عباسی با تاکید بر این که حمایت ها باید از ابتدایی ترین محل ها صورت گیرد، افزود: به آن معنا که در روستاها از کشاورزان برای رونق کشاورزی، از دامداران برای رونق دامداری و در کنار آن در حوزه گردشگری در توسعه گردشگری حمایت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طبیعتا در حوزه های دامداری، کشاورزی و باغداری نه تنها باید از کشاورزان حمایت شود بلکه باید از صنایع ملی حوزه های کشاورزی و دامداری حمایت شود و تولیدکنندگان باید خودشان را آماده رقابت در این بازار سخت جهانی کنند.

وی گفت: تولیدکننده باید کالای استاندارد تولید و نیاز بازار را تامین کند و در ادامه با رقابتی که صورت می گیرد مصرف کنندگان به سراغ کالای خارجی نخواهند رفت.

901/900

کد خبر: 919134

وب گردی

وب گردی