فراگیری فرهنگ خرید کالای داخلی به رفع بیکاری می انجامد

نماینده مردم شهرستانهای رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت : فراگیری و نهادینه شدن فرهنگ خرید و مصرف کالای داخلی به رونق اشتغال و رفع معضل بیکاری می انجامد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ احمد انارکی محمدی سه شنبه شب در آیین اختتامیه هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در فرهنگسرای شهر مس سرچشمه افزود: صنعت مس با رویکرد توسعه ای به نوعی امدادگر در عرصه تولید است که امید می رود با راه اندازی صنایع پایین دستی در این حوزه، افراد بیکار به کار گرفته شوند و معضل بیکاری با توسعه تولید کالای ایرانی رفع گردد.
او رویکرد توسعه صنایع و واحدهای کوچک در کشورمان را به عنوان یکی از اصلی ترین راهبردهای توسعه اقتصادی برشمرد که با تولید کالای ایرانی هم می توان جلوی قاچاق کالاهای خارجی راگرفت و هم اینکه به کاهش آمار بیکاری کمک کرد.
او بیان کرد: امسال سال مصرف و حمایت از کالای ایرانی که از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است باید مد نظر همه از مدیران دستگاههای اجرایی گرفته تا دیگر اقشار جامعه قرار گیرد .
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از خدمات نوروزی هلال احمر گفت: این سازمان در تمام دنیا دستگاهی بین المللی است که اقدام های فرامرزی در خصوص نجات انجام می دهد.
او ادامه داد: در کشور ایران بیش از نیمی املاک اهدایی به هلال احمر در قالب موقوفات هلال احمر در رفسنجان lمی باشد که این موقوفات از جمله شامل بیمارستان و باغات پسته است.
انارکی محمدی با اشاره به تصادف های ایام نوروز در استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون متاسفانه 58 نفر فوتی در جریان حوادث جاده ای این استان داشتیم که نسبت به پارسال 10 نفر افزایش داشته و بیشتر بومی استان بوده اند.
شهرستانهای رفسنجان و انار بترتیب در 110 و 210کیلومتری شمال غرب و شمال کرمان قرار دارند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 919161

وب گردی

وب گردی