اولویت های سایپا در سال «حمایت از کالای ایرانی» اعلام شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: باید با استفاده صحیح از امکانات و سرمایه های موجود، به سمت تولید بهره ور حرکت کرده و در مسیر سودآوری قرار گیریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن جهرودی در نشست مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا که در نخستین روز کاری سال در سایپا برگزار شد گفت: اولویت های اصلی، تنوع سبد محصول، فعالیت در زمینه تولید خودروهای جدید در دو حوزه اقتصادی و لوکس، جذب سرمایه های جدید از طریق تولید و رشد فروش خودرو در بازار و هدایت سرمایه های سازمان در مسیر ارتقای جایگاه تولید خودرو در این گروه است.

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا این مجموعه نیازمند جذب سرمایه های جدید از طریق رشد تولید و فروش است و باید در حوزه تغییر سهامداری، اصلاح سیاست های اقتصادی نادرست و استقرار خرد مالی، اقدامات جدی تری انجام پذیرد.

او شفافیت را لازمه توسعه در سایپا دانست و خواستار استفاده درست از سرمایه های مالی سازمان و هدایت جریان نقدینگی در مسیر صحیح آن یعنی خطوط تولید شد.

جهرودی همچنین توصیه کرد که مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا به دنبال رشد بهره وری در شرکت های این گروه و سودآوری و جلب رضایت سهامداران باشند و ارتقای جایگاه تولید، تأمین قطعات و شناسایی بازارهای جدید را در مرکز توجه قرار دهند.

مدیرعامل گروه سایپا خواستار توجه جدی و رسیدگی به سرمایه های گروه سایپا شد و مدیران این گروه را به تعیین تکلیف مطالبات و مشکلات اقتصادی برجای مانده از گذشته و پرهیز از انجام پروژه های مالی غیرضروری فراخواند.

جهرودی با بیان این که سایپا قصد دارد از طریق صادرات خودرو به بازارهای خارجی بخش اعظمی از نقدینگی ارزی مورد نیاز خود را تامین کند افزود: باید مسیر ارزآوری و کسب درآمد از طریق این بخش را طی کنیم.

او توسعه سبد محصول، افزایش تولید خودرو، اصلاح مشکلات و آمادگی برای مواجهه با تهدیدهای اقتصادی بین المللی و سیاسی را از جمله مهم ترین اولویت های سایپا در سال جاری عنوان کرد و با بیان این که بزرگ ترین سرمایه این گروه نیروی انسانی توانمند و باتجربه است، از برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه این گروه در صنعت و اقتصاد ایران خبر داد.

جهرودی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت این گروه در زمینه ارتقای سطح کیفی تولیدات و تلاش برای ترغیب مشتریان به استفاده از محصولات داخلی را دوچندان عنوان کرد و گفت: باتوجه به وجود مشکلات فراوان در کشور در زمینه اشتغال، در صورتی که صنایع داخلی به ویژه خودروسازی با حمایت مصرف کنندگان داخلی به فعالیت خود ادامه دهند، می توانند در زمینه از میان برداشتن بخشی از بیکاری جوانان، گام های مهمی بردارند.

402

کد خبر: 919203

وب گردی

وب گردی