مرگ 58 نفر در کرمان بر اثر تصادف در 13 روز

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آماری از تلفات تصادفات نوروزی در استان اعلام کرد: در ایام تعطیلات نوروزی متاسفانه 58 نفر فوتی در تصادفات سفرهای نوروزی استان کرمان داشتیم که نسبت به سال گذشته 10 نفر افزایش داشته‌ایم که این افراد بیشتر بومی استان هستند.

به گزارش ایسکانیوز احمد محمدی انارکی در مراسم اختتامیه هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در فرهنگسرای شهر مس سرچشمه با قدردانی از دست اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان، اظهار کرد: امروز شاهدیم که در ایام تعطیلات و در ایامی که همه به تعطیلات نوروزی رفته بودند عزیزان صنعت مس پرچم تولید را بالا نگه داشتند و در این ایام نیز مانند روزهای غیرتعطیل به کار و تولید مشغول بودند.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم با ظرفیت خوبی که در شرکت ملی صنایع مس وجود دارد و با رویکرد جدید توسعه همه شهرستانهایی که بیشترین آلایندگی را از این صنایع دارند بتوانند ظرفیتهای خود را در مس فعال کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، راه اندازی صنایع پایین دستی مس در شهرستانهای مجاور مجتمع مس سرچشمه را یادآور شد و گفت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته است و باید از تولیدات داخلی حمایت شود.

محمدی انارکی در ادامه تصریح کرد: هلال احمر ارگانی بین المللی و جهانی است که در تمام دنیا می تواند هر اقدام فرامرزی در خصوص امداد، نجات و بشردوستانه انجام دهد که ظرفیت خوبی برای کشور ماست.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: بیش از نیمی از املاک موقوفه هلال احمر در کشور در رفسنجان قرار دارد که این افتخار بزرگان ما در این شهرستان است که از این ظرفیت باید به نحو احسن به نفع مردم و استان استفاده شود.

وی با اشاره به آماری از طرح سلامت نوروزی استان خاطرنشان کرد: سال گذشته 104 نفر فوتی غیرتصادفی در ایام نوروز داشتیم که امسال این میزان 97 نفر بودند، تصادفی اعزام به بیمارستان در سال جاری 1972 نفر بودند که سال گذشته 1697 نفر بودند، غیرتصادفی اعزام به بیمارستان 2227 نفر، درمان در محل 411 نفر و در غیرمحل 2191 نفر و 4363 نفر مراجعه به کمپ سلامت نوروزی در استان را داشتیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: در بیمارستان‌ها و اورژانس 138 هزار و 958 نفر مراجعه کننده داشتیم و موالید در این ایام در استان 1476 نفر بوده است و 52 مرکز غیر بهداشتی در این ایام در استان پلمپ شده اند.

وی عنوان کرد: این آمار نشان دهنده فعالیت خوب عزیزان امدادگر، نیروی انتظامی، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و همه کسانی که به هر نحو به مردم خدمت کردند می باشد.

محمدی انارکی بیان کرد: محور رفسنجان به انار یکی از پرحادثه ترین جاده های استان است چرا که راننده های خودروهایی که به انار می رسند اول صبح رسیده و خسته هستند و در این جاده کویری منجر به واژگونی می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی یادآور شد: هجدهمین طرح ایمنی مسافرین نوروزی به عنوان بهبود رفتار ترافیکی یکی از طرحهای خوب برای فرهنگسازی به مردم است، کمپین نه به تصادفات نیز یکی از کارهای بزرگ در این حوزه است که انجام گرفت.

کد خبر: 919215

وب گردی

وب گردی