درخواست گروه های حقوق بشری از پاریس برای توقف فروش سلاح به عربستان

ده گروه حقوق بشری در آستانه سفر ولیعهد عربستان به پاریس، رئیس‌جمهور فرانسه را برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، در آستانه سفر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی به پاریس 10 گروه حقوق بشری روز چهارشنبه از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه خواستند ریاض را برای پایان دادن به محاصره بنادر یمن و یافتن راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در آن کشور عربی تحت فشار قرار دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، فشارها بر فرانسه برای کاهش حمایت نظامی از رژیم‌های عربستان و امارات متحده عربی در جنگ یمن شدت گرفته است.

این دو کشور رهبری ائتلافی متشکل از کشورهای عربی را بر عهده دارند که از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ یمن را هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده‌اند.

جنگ یمن مطابق آمارهای رسمی، به کشته شدن بیش از ۱۰ هزارنفر و آواره شدن بیش از سه میلیون نفر منجر شده و گسترش فقر، بیکاری و نابودی زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی را در پی داشته است.

محمد بن سلمان قرار است روز یکشنبه برای دیداری سه روزه وارد پاریس شود. به همین دلیل، نمایندگان پارلمان فرانسه و گروه‌های حقوق بشری از ماکرون خواسته‌اند فروش سلاح به دو کشور عربستان و امارات را معلق کند.

«انی هری» عضو گروه حقوق بشری «Handicap International » گفت: «بمباران غیرنظامیان در یمن بایستی متوقف شود و ما از تمامی طرف‌های درگیری‌ می‌خواهیم این کار را فوراً متوقف کنند. در آستانه سفر ولیعهد عربستان، رئیس‌جمهور ماکرون بایستی بین محافظت از غیرنظامیان یا فروش سلاح یکی را انتخاب کند

کد خبر: 919311

وب گردی

وب گردی