اهدای خون بیش از ۴۷ هزار نفر در نوروز/ تهران رکورد دار بیشترین اهداکننده خون است

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: بر اساس آمار‌ مراکز انتقال خون در کشور، از اول تا ۱۳ فروردین ماه ۴۷ هزار و ۱۶۲ نفر در سال جدید خون اهدا کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز،بشیر حاجی بیگی در خصوص میزان اهدای خون در کل کشور طی ایام نوروز گفت: تعداد مراجعین اهداکننده خون در ادارات کل انتقال خون در کشور تا ۱۳ فروردین ماه، ۵۹ هزارو ۱۸۴ نفر بوده است که از این تعداد ۴۷ هزار و ۱۶۲ نفر موفق به کسب صلاحیت اهدای خون شده اند.

وی افزود: از تعداد ۴۷ هزار و ۱۶۲ اهدا کننده خون در ایام نوروز ۴۵ هزار و ۵۵۴ نفر اهدا کننده مرد، و ۱۶۰۸ نفر دیگر زن بوده است.

حاجی بیگی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان اهدای خون مربوط به استان تهران بوده و به ترتیب استان های خراسان رضوی و مازندران به عنوان سه استان برتر در اهدای خون در سال جدید محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است اهدای خون در سه استان خراسان شمالی، سمنان و هرمزگان در نوروز امسال نسبت به ایام عید سال گذشته رشد داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در خصوص تأمین نیاز خونی کشور عنوان کرد: خوشبختانه با مراجعه مردم نوع دوست و ایثارگر در کشور تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود خون در استان ها نداشته ایم. با این وجود تأمین مستمر آن امری ضروری بوده و به کمک مردم نیاز داریم.

ناگفته نماند فصل بهار به عنوان فصل اهدای خون معرفی شده و بهترین فرصت برای اهدای خون است براین اساس از مردم دعوت می‌کنیم همانند گذشته در امر تأمین نیاز خونی کشور مشارکت داشته باشند و سالیانه حداقل دو روز از تقویم خود را به اهدای خون اختصاص دهند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کثرت جمعیت و تعداد بالای بیمارستان در استان تهران به منظور تأمین مراکز اهدای خون، ۳ مرکز جامع اهدای خون در پایتخت بازگشایی خواهد شد این درحالی است که یک مرکز اهدای خون شهید چمن گل واقع در اتوبان ستاری بازگشایی شده و سه مرکز دیگر در شرف بازگشایی است.

منبع:میزان

701

کد خبر: 919330

وب گردی

وب گردی