آخرین جزئیات از گردشگران مفقود شده در کویر مرنجاب

سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل به تشریح آخرین جزئیات وضعیت گردشگرانی پرداخت که در محدوده دریاچه نمک آران و بیدگل مفقود شده بودند.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا راحتی سرپرست اورژانس فوریتهای پزشکی شهرستان آران و بیدگل اعلام کرد: سه گردشگر که سه روز پیش در محدوده دریاچه نمک آران و بیدگل مفقود شده بودند عصر دیروز با پیدا شدن دو نفر خانم ها و تلاش پرسنل اورژانس با اعزام به بیمارستان حال عمومی آن ها بهبود پیدا کرد.

وی ادامه داد: این 3 گردشگر که 2 زن و یک مرد بودند بدلیل گم کردن مسیر اصلی دریاچه مفقود شدند. 2 گردشگر زن این گروه خوشبختانه روز گذشته توسط رانندگان معدن نمک پیدا شده اند. متاسفانه از یک گردشگر مرد که برای یافتن کمک از آن ها جدا شده بود خبری در دست نیست وجست وجوها برای یافتن گمشده کویر مرنجاب همچنان ادامه دارد.

وی افزود: روز گذشته خانواده‌های آنان اعلام کردند که نمی‌توانند ارتباطی با آنها بگیرند. لذا از دو روز گذشته چهارشنبه جستجوها شروع شد و از صبح پنجشنبه هم تعداد نفرات جستجوگر اضافه شده است و آن ها با استفاده از گروه پروازی پاراگلایدر و پهباد هلی شاتبه جست و جو می پردازند.

راحتی بیان کرد:به دلیل وسعت بسیار زیاد کویر و جستجو با چشم غیرمسلح از بالا امکان جستجوی دقیق وجود ندارد. توصیه می شود گردشگران از ورود به فضاهایی که شناخت کافی ندارند به شدت پرهیز کنند.

وی ضمن ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن جستجوها در توصیه به گردشگران گفت : کسانی که اقدام به کویرنوردی می‌کند باید از افراد بسیار زبده و آشنا به منطقه، امکانات خاص و تجهیزات کافی استفاده کنند وآگاه باشند که معمولا ورود به کویر راحت است اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه وضعیت کویر به گونه‌ای است که طوفان‌های شنی معمولا مسیر را می‌پوشاند و افراد امکان شناسایی جهت درست را نخواهند داشت علاوه بر این اگر افراد در کویر دچار مشکل شده و بیهوش شوند، سطح شنی کویر روی افراد را می‌پوشاند و پیدا کردن آنها با توجه به پوشاندن شن به شدت سخت خواهد بود.

701

کد خبر: 919364

وب گردی

وب گردی