چند نکته در خصوص حمایت از کالای ایرانی

تشکل‌های دانشجویی با ایجاد تریبون‌هایی در دانشگاه‌های سراسر کشور، تک تک مسئولین شهرستانی، استانی و ملی را مورد سوال قرار داده و گزارش عملکرد آن‌ها را در خصوص تولید ملی، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی را مطالبه نمایند.

🔹 شعار سال 97 آنقدر واضح و گویا است که نیازی به تبیین و توضیح و برگزاری همایش‌های آنچنانی ندارد. از طرفی نیز اجرای آن در گرو اقدام همگانی است و اختصاص به قشر خاصی از دولت یا مردم نداشته و همگان را در بر می‌گیرد.

🔸 در این راستا کافی است هر فرد ایرانی در جایی که قرار دارد بر اساس فهم خود از این شعار و توانی که دارد اقدام نماید. با این وجود به سهم خود نکاتی را برای تحقق این امر مهم متذکر می‌شوم:

1️⃣ قاچاق کالا و ارز تاثیر ویژه‌ای بر میزان و چگونگی تولید داخل و مصرف آن می‌گذارد. پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا به نحوی که مسئله قاچاق را سیستمی منتفی نماید از جمله اقدامات اساسی و اولویت دار قوای سه گانه خصوصا دولت است. این سوال که «برنامه عملی و ملموس دولت در سال 97 برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا چیست؟ و چه اقداماتی را جهت کاهش واقعی حجم قاچاق در دستور کار دارد؟» می‌تواند به مطالبه عمومی ملت ایران خصوصا اصحاب رسانه و دانشگاه تبدیل شود.

2️⃣ شایسته است نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه خود در سال جدید واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند را از لحاظ قانونی ممنوع نمایند. تدوین و تصویب این قانون مورد مطالبه مقام معظم رهبری نیز بوده است. معظم له در این خصوص در ابتدای سال 96 فرمودند: «واردات کالاهایی که در داخل به اندازه کافی تولید می‌شوند، باید حرام شرعی و قانونی شناخته شود.»

3️⃣ حمایت از کالاهای ایرانی زمانی محقق می‌شود که هر فرد ایرانی و به طریق اولی هر فرد وفادار به انقلاب اسلامی خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد را بر خود و خانواده خود حرام نماید. جوانان انقلابی می‌توانند پرچمدار این حرکت مهم و اثر گذار در اقتصاد کشور باشند و با تحریم کالاهای خارجی و تبلیغ این امر خیر به طرق مختلف (کمپین، نشریه، بیانیه و...) برای سایرین هم الگوسازی نمایند.

4️⃣ تشکل‌های دانشجویی با ایجاد تریبون‌هایی در دانشگاه‌های سراسر کشور، تک تک مسئولین شهرستانی، استانی و ملی را مورد سوال قرار داده و گزارش عملکرد آن‌ها را در خصوص تولید ملی، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی را مطالبه نمایند. به طوری که هزینه نیامدن مسئولین به دانشگاه و عدم ارائه گزارش برای آنان سنگین تمام شود. با پشتوانه افکار عمومی می‌توان جلوی شعارهای کاذی، حاشیه‌سازی و گفتار درمانی برخی از مسئولین را گرفت و آن‌ها را در پیشگاه ملت ایران پاسخگو کرد. اراده و تدبیر جوان انقلابی از پس این کار براحتی بر می‌آید...

کد خبر: 919417

وب گردی

وب گردی