آب، مسأله نخست استان قزوین و کشور است

استاندار قزوین با بیان این‌که آب مسأله نخست استان قزوین و کشور گفت: مسأله اشتغال یکی از مهم‌ترین مسائل دولت است، سال گذشته قزوین از استان‌های موفق در زمینه اشتغال بود و امسال نیز باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و کارگروه اشتغال آن به‌طور جدی فعال باشد.

به گزارش ایسکانیوز، «عبدالمحمد زاهدی» در نخستین جلسه شورای اداری استان قزوین در سالن استانداری، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی است که فراتر از خرید و مصرف کالای ایرانی است، چونهم مردم و هم مسئولان در سازمان‌های مختلف مخاطب ایشان در این پیام بودند.

وی افزود: چند رکن اساسی وجود دارد که نیاز به همکاری و همگامی برای تحقق شعار سال دارد، مجموعه حاکمیت از جمله قوه مجریه، مقننه، قضائیه و همه ارگان‌های زیرمجموعه جمهوری اسلامی در حمایت از کالای ایرانی نقش جدی دارند.

استاندار خاطرنشان کرد: هر بخش در حوزه خود نقش دارد، دولت در سیاست‌گذاری، قوه مقننه در قانون‌گذاری، قوه قضائیه در حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینان و مردم در مصرف و خرید کالای ایرانی می‌توانند کارگران و سرمایه‌گذاران را حمایت کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در میان مردم این بینش نادرست شکل‌گرفته که اجناس خارجی از جنس مشابه داخلی بهتر بوده که مردم صبور، مؤمن و انقلابی ما باید به کالاهای ساخت داخل ارزش و بهای بیشتری داده و آن‌ها را مصرف کنند.

زاهدی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان به‌عنوان رکن دوم نیز باید به افزایش کیفیت محصولات خود دقت کنند، چون این مسأله مهمی در امر رقابت به شمار رفته و اگر نتوانند با کالاهای خارجی رقابت جدی داشته باشند، در حمایت از کالاهای ایرانی موفق نخواهیم بود بنابراین در جهت افزایش کیفیت باید بکوشیم.

وی افزود: استان قزوین در حوزه تولیدات داخلی به لحاظ تنوع تولیدات و وجود واحدهای تولیدی موفق با کالاهای مشابه خارجی رقابت خوبی داشته که باید زمینه معرفی آن توسط رسانه‌ها در سطح ملی و استانی به‌درستی و باقدرت انجام شود.

استاندار اظهار کرد: گروه‌های مرجع از جمله ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، دانشگاهیان، فرهنگیان و همه مؤثران بر افکار عمومی می‌توانند برای فرهنگ‌سازی در مصرف کالای ایرانی به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: برای این مسأله باید برنامه‌ریزی مناسبی شود و در داخل استان این سیاست را اعمال کنیم، امسال برنامه‌های عملیاتی را برای حمایت از کالای داخلی تهیه و ابلاغ می‌کنیم و امسال چند مسأله مهم را باید در استان مورد توجه قرار دهیم که مهم‌ترین آن‌ها مسأله آب است.

زاهدی گفت: آب مسأله نخست استان و کشور است که در اواخر سال گذشته کارگروه سازگاری با کم‌آبی در دولت تشکیل‌شده تا بتوانیم سازگار شویم، استان قزوین و دشت آن با مشکل جدی در زمینه آب مواجه است و همه دست‌اندرکاران و مجریان موظف‌اند که برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه کنند تا این مسأله نسل‌های آینده را تهدید نکند.

وی افزود: مسأله اشتغال یکی از مهم‌ترین مسائل دولت است، سال گذشته قزوین از استان‌های موفق در زمینه اشتغال بود و امسال نیز باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و کارگروه اشتغال آن به‌طورجدی فعال باشد.

استاندار اظهار کرد: همه مطالبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد، مطالبات مردم را نمی‌توان به چند مورد محدود کرد، مطالبات سیاسی را باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار دهیم امسال همه احزاب و گروه‌های سیاسی برای حفظ منافع ملی باید باهم تعامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: تقویت نشاط اجتماعی در جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: برنامه‌ریزی لازم در این زمینه برای تقویت نشاط در میان مردم آحاد جامعه باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

زاهدی از برگزاری 2 رویداد مهم در استان قزوین خبر داد و گفت: کنگره 3000 شهید استان، برگزاری دوسالانه خوشنویسی و شعر آئینی در قزوین از اهمیت زیادی برخوردار بوده و دبیرخانه‌های این کنگره‌ها باید نسبت به گذشته فعال‌تر باشند.

وی خاطرنشان کرد: قزوین کمتر برای مردم کشور به‌عنوان مقصد گردشگری معرفی‌شده اما افزایش میزان بازدیدکنندگان امسال نشان داد اگر تلاش بیشتری در این زمینه صورت بپذیرد، این استان به‌عنوان یک مقصد ثابت گردشگری در کشور می‌تواند معرفی شود، صنعت توریسم امروزه در زمینه اشتغال‌زایی از اهمیت بسیار زیادی در جهان برخوردار بوده که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

استاندار یادآور شد: با افزایش 22 درصدی تردد، میزان تصادف‌های فوتی استان خوشبختانه کاهش‌یافته که این مسئله بیانگر میزان فعالیت اعضای ستاد و مسئولان در ایام تعطیلات نوروزی و همکاری مردم بوده است.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌ها ظرف پنج روز آینده برنامه‌های خود را در قالب برنامه پیشنهادی سازمان برنامه‌ و بودجه ارائه کنند، دستگاه‌های اجرایی هم‌چنین از به‌کارگیری نیروهای خارج از ضوابط قانونی کار خودداری کنند، چون حجم دولت آن‌قدر گسترده است که دیگر نباید شاهد این بی‌قانونی‌ها باشیم.

901

کد خبر: 919424

وب گردی

وب گردی