استاندار لرستان: نظارت نمایندگان بر مدیران به دخالت تبدیل نشود

استاندار لرستان گفت: نظارت نمایندگان بر مدیران به دخالت تبدیل نشود.

به گزارش ایسکانیوز، سیدموسی خادمی در جلسه شورای اداری با تقدیر از عملکرد ستاد سفرهای نوروزی استان اظهار کرد: در راستای کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و برقراری امنیت در ایام نوروز اتفاقات مهمی افتاده و موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: این دستاوردها نشانه اقدامات بزرگی است که با تعامل بین تمام ارکان و دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده و نشان می‌دهد که می‌توانیم کارهای بزرگتری را نیز انجام بدهیم.

خادمی خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی سال بدون ساخت جاده و کار سخت‌افزاری و تنها با اقدامات نرم‌افزاری و سیستمی توانستیم به بهترین نحو از منابع و امکانات موجود استفاده حداکثری را ببریم.

استاندار لرستان ادامه داد: با استفاده از عنصر همگرایی و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم خروجی خوبی داشته باشیم و کارهای بالاتری را در استان انجام بدهیم.

وی لرستان را استانی با ظرفیت بالای گردشگری عنوان کرد و افزود: بخشی از اقتصاد استان باید در قالب گردشگری آورده شود و بچرخد چراکه این حوزه سقف بالایی دارد.

خادمی تصریح کرد: بیش از تاکید بر اعداد و ارقام به خروجی نرم‌افزاری کار باید توجه کرد و در این مدت دستگاه‌ها به خوبی پای کار آمدند؛ امیدواریم این همکاری و تعاملات بیشتر شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه طی سال گذشته توفیقات خوبی در بودجه ۹۷ داشتیم، گفت: این مهم با همکاری موثر نمایندگان مردم در مجلس محقق شد و باید از این ظرفیت به عنوان سرمایه به خوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: همچنین برای تعدادی از پروژه‌های مسدود شده استان اعتبار تعیین شد و بودجه خوبی جهت ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک درنظر گرفته شده است.

خادمی با اشاره به سد بختیاری گفت: برای این پروژه نیز در شورای اقتصاد فاینانس تصویب شد و این‌ها تنها بخشی از اقدامات مهمی بوده که طی سال گذشته در استان به وقوع پیوسته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه بخشی از مشکلات و تخصیص آب سد معشوره حل شده است، ادامه داد: همچنین اعتبارات ساماندهی قلعه قرار است به صورت ملی فراهم شود و سپاه نیز علی‌رغم اینکه تا مهر ۹۸ قرار است حریم آن را تخلیه کند سعی می‌کند تا سه ماهه اول به تعهدات خود عمل کند و این اتفاق بزرگی است.

وی با اشاره به شعار سال که حامیت از کالای ایرانی است، گفت: بحرانی‌ترین متغیر ما در کشور اشتغال بوده که تقویت تولید داخل و سرمایه‌گذاری راه‌حل این موضوع است.

خادمی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل تنها به معنی خرید آن نیست، افزود: بخشی از این شعار نیز متوجه تولیدکنندگان است و باید کالایی در شان مردم ایران تولید کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال و بلوغ انقلاب است، اظهار کرد: باید برنامه‌های مهمی در این سال انجام شود و مسئولان علاوه بر کارهای معمول خود برنامه‌های ویژه‌ای نیز داشته باشند.

وی به نامیدن امسال توسط رئیس جمهور تحت عنوان سال نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: معتقدم سال جاری دولت در زمانی‌ است که تثبیت شده و انتخابات خاصی در پیش نداریم برای همین می‌توان با وحدت و همکاری بیشتر اقدامات بزرگتری انجام داد و یک گام به جلوتر برویم.

خادمی پیگیری ردیف‌های ملی و بودجه‌های متفرقه را از وظایف اصلی مدیران وزارت‌خانه‌ها عنوان کرد و گفت: در کنار آنان ما و نمایندگان مردم استان در مجلس نیز به تحقق آن کمک و پیگیری می‌کنیم.

وی به تشکیل هر چه سریع‌تر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: همچنین جلسات شورای توسعه شهرستان‌ها را باید برگزار کرد.

استاندار لرستان با انتقاد از اینکه در برخی شهرستان‌ها، پروژه‌هایی که اعتبار داشتند عملیات ساخت آنها شروع نشد، اضافه کرد: می‌توانستیم که این پول را برای نهایی کردن طرح‌های نیمه تمام دیگری هزینه کنیم تا هر چه سریع‌تر نهایی شوند.

خادمی با تاکید بر اینکه امسال باید طرح‌هایی که نیمه‌تمام باقی مانده‌اند را تعیین تکلیف کنیم، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های پمپاژی از سال ۸۲ آغاز شده‌اند و پروژه‌های راهسازی وجود دارند که نیمه‌کاره هستند و امسال باید برنامه‌ریزی کنیم که به اتمام برسند.

استاندار لرستان بیان کرد: تعدادی از طرح‌های ما به نتیجه رسیده اما همچنان در حوزه آب مشکل داریم و باید سهم خود را از پمپاژها بگیریم چراکه خیلی نمی‌توان به فکر تخصیص‌های آنچنانی باشیم.

وی با بیان اینکه توقعات را باید متناسب منابع و امکانات تنظیم کرد، گفت: فاصله آنچه که هست با وضعیتی که می‌توانست باشد زیاد است برای همین باید انتظارات متناسب با این شرایط باشد.

خادمی با اشاره به اینکه حق نمایندگان مردم است که بر کار مدیران اجرایی نظارت کنند، ادامه داد: ما نیز این نظارت را به رسمیت می‌شناسیم و البته نباید به دخالت تبدیل شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: مردم عادت کرده‌اند کارهایی از نمایندگان بخواهند که در حوزه وظایف آنان نیست برای همین باید بحث‌های فرهنگی را در این زمینه تقویت کنیم.

وی به پروژه پتروشیمی کوهدشت نیز اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذار این طرح منصرف شده اما نباید اجازه بدهیم که امکانات آن جابجا شود و اگر تسهیلاتی گرفته حق انتقال آن‌ها را ندارد.

خادمی یادآور شد: نمی‌توانیم بخش خصوصی را اجبار به سرمایه‌گذاری کرد اما می‌توان این طرح را با پروژه و سرمایه‌گذار دیگری جابجا کرد.

901

کد خبر: 919448

وب گردی

وب گردی