دیدار نخست وزیر عراق با همتای ژاپنی خود

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز با همتای ژاپنی خود دیدار کرد. طرفین در این دیدار با تأکید بر لزوم نابودی تفکر داعش، بر همکاری بیشتر بین عراق و ژاپن تأکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "سومریه نیوز"، حیدر العبادی نخست وزیر عراق که از روز چهارشنبه وارد توکیو شده است، امروز پنجشنبه با "شینزو آبه" همتای ژاپنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

العبادی در این دیدار با اشاره به حضور گروهک تروریستی داعش در کشورش، تأکید کرد که عراق مرحله خطرناکی را پشت سر گذاشت که موجودیتش را تهدید می‌کرد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که نابودی ایدئولوژی گروه تروریستی داعش نیازمند تداوم فعالیت در این زمینه است.

در مقابل، شینزو آبه نیز گفت که ژاپن به صورت جدی در پی تحکیم روابط خود با عراق است.

نخست وزیر ژاپن پیروزی عراق در برابر داعش را تبریک گفت و بر اهمیت حمایت از بغداد در این زمینه تأکید کرد؛ "زیرا نابودی تفکر داعش نیازمند زمان است".

وی خطاب به العبادی گفت: "شما همان گونه که در جنگ با تروریسم پیروز شدید، در بازسازی نیز موفق خواهید بود. این مسئله دستاور بزرگی به دستاورهای شما اضافه خواهد کرد".

العبادی هم با تأکید بر تلاش بغداد برای تحکیم روابط خود با ژاپن در همه زمینه ها، اعلام کرد که عراق موفق شد تروریسم را در هم شکند و اتحاد بین اقشار جامعه خود را محقق کند.

نخست وزیر عراق ضمن تشویق شرکت‌های ژاپنی برای فعالیت در این کشور، اعلام کرد که باید همکاری بلندمدت در پروژه ها و ایجاد کار برای شهروندان این کشور، بین بغداد و توکیو صورت گیرد.

وی با اشاره به فرصت‌های بزرگ سرمایه گذاری در تمامی استان‌های عراق، تأکید کرد که این کشور برای انسانیت با داعش جنگید.

العبادی با تأکید بر اینکه دولت عراق توانسته است تا کنون نیمی از افراد آواره را به محل سکونت خود بازگرداند، اعلام کرد که تعداد افراد آواره به پنج میلیون نفر میرسد که بغداد نیمی از آنان را بازگردانده است.

این مسئول عراقی با اشاره به اینکه بازگشت افراد آواره، به صورت داوطلبانه و اختیاری بوده است، تصریح کرد که باید اسلحه در این کشور منحصرا در دست دولت باشد.

کد خبر: 919462

وب گردی

وب گردی