استاندار سمنان: احیای بافت فرسوده اولویت شهرداری باشد

استاندار سمنان گفت: با هدف افزایش ظرفیت های گردشگری، دوری از خسارات ناشی از فرسودگی و جذب گردشگر، احیای بافت فرسوده در کنار اصلاح ناوگان حمل و نقل شهری اولویت شهرداری سمنان باشد.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب الدین چاووشی در دیدار بعد از ظهر پنج شنبه با شهردار سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه احیای بافت فرسوده باید یکی از اولویت های شهرداری باشد، بیان کرد: برای جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، می بایست نگاه جدی به بافت فرسوده شهری سمنان داشت که در این راستا می توان طرح های احیای بافت فرسوده را در سالجاری در قالب امور عمرانی تعریف کرد.

وی افزود: اصلاح بافت فرسوده اگر در کنار احیای بافت تاریخی صورت گیرد قطعا در جذب گردشگر نیز می تواند اثرگذار باشد لیکن باید از همه ظرفیت های موجود در سمنان برای این امر بهره جست.

استاندار سمنان گفت: باید اقدامی عاجلانه برای شناسایی بافت فرسوده و تاریخی مرکز استان انجام داد تا بتوانیم در تعریف طرح های ویژه این حوزه موفق عمل کنیم.

چاووشی به ضرورت ارتقای خدمات ناوگان حمل و نقل شهری نیز اشاره کرد و گفت: رضایتمندی مردم می بایست هدف شهرداری ها باشند و یکی از راه های افزایش این رضایتمندی ارایه خدمات حوزه حمل و نقل محسوب می شود که ساماندهی آن باید در دستور باشد.

وی افزود: دیگر اولویت شهرداری سمنان می بایست ایجاد تناسب بین اعتبارات عمرانی و جاری با نگاهی به درآمدهای شهرداری، طرح های عمرانی، اعتبارات و ... باشد که در این زمینه برنامه ریزی برای منابع درآمدی شهرداری ها مانند عوارض و ... در دستور کار قرار گیرد.

901

کد خبر: 919465

وب گردی

وب گردی