اتحادیه اروپا با مذاکره مجدد برجام موافق نیست

یک منبع دیپلمات در واشنگتن اعلام کرد موضع اتحادیه اروپا در قبال توافق هسته‌ای ایران، ایجاد اصلاحات در برجام نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، یک منبع دیپلمات در واشنگتن گفت علی‌رغم درخواست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران ندارد.

این دیپلمات در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی در پاسخ به این پرسش که کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره تلاش‌های آمریکا برای حصول توافقی افزون بر برجام با مذاکره کنندگان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی چه احساسی دارند، گفت: «این از مواضع اتحادیه اروپا نیست.»

آلمان، فرانسه و انگلیس در تلاش برای متقاعد کردن ترامپ به تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران در حال مذاکره با دولت آمریکا بوده اند. ترامپ تهدید کرده است در تاریخ 12 ماه مه (22 اردیبهشت) در صورتی که در برجام اصلاح ایجاد نشود، از آن خارج خواهد شد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به آمریکا نسبت به ارتکاب «اشتباه بزرگ» خروج از توافق هسته‌ای ایران هشدار داده است. هشدار وی در حالی مطرح شده است که دونالد ترامپ بارها به توافق هسته‌ای ایران حمله و تهدید کرده است در صورتی که اصلاحاتی در آن صورت نگیرد، آمریکا به طور یک‌جانبه از برجام خارج خواهد شد.

دیگر امضاکنندگان برجام اعلام کرده اند توافق هسته‌ای ایران دستاوردهایی به ارمغان آورده است و قابل مذاکره نخواهد بود. این کشورها از آمریکا درخواست کرده اند به تعهدات خود در این توافق پایبند باقی بماند.

کد خبر: 919485

وب گردی

وب گردی