رفتار ضد و نقیض آمریکا در مورد خروج از سوریه

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که سیاست های این کشور درسوریه مانند سابق ادامه خواهد داشت و ارتش زمان مشخصی برای خروج از سوریه اعلام نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت ملی این کشور موافقت کرد تا نیروهای آمریکایی برای مدتی محدود در سوریه بمانند و با داعش در این کشور به مبارزه بپردازند.

یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ گفت که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال اطمینان حاصل کردن از این است که داعش شکست می‌خورد اما از کشورهای منطقه و سازمان ملل نیز خواسته تا اقدامات خود را افزایش دهند و به برقراری ثبات در سوریه کمک کنند.

"کنت مک‌کنزی"، مدیر ستاد مشترک ارتش آمریکا به پنتاگون گفت:‌ ما همواره فکر کرده‌ایم که همزمان با شکست نهایی داعش در سوریه، باید سطح حضور خود در این کشور را تنظیم کنیم و در این زمینه هیچ چیز تغییر نکرده است. ترامپ هیچ چارچوب زمانی در این باره ارائه نکرده است.

آمریکا در حملات هوایی در سوریه علیه داعش فعال است و حدود ۲۰۰۰ سرباز زمینی دارد که شامل نیروهای عملیات ویژه است که به شبه نظامیان کرد و سایر نیروهای مورد حمایت واشنگتن در این کشور در مبارزه با داعش کمک می‌کنند.

پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که اقدام بلندمدت واشنگتن برای اطمینان حاصل کردن از شکست پایدار داعش ضرورت دارد.

در همین حال، "دانا وایت"،‌ سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا وزارت دفاع آمریکا در اقدامات با ثبات سازی سوریه کمک می‌کند، گفت: ماموریت ما نظامی است اما همواره از شرایط لازم برای دیپلمات‌هایمان پشتیبانی و چنین شرایطی را تامین می‌کنیم.

کد خبر: 919529

وب گردی

وب گردی