استاندار هرمزگان: کمبود آب در استان جدی است

استاندار هرمزگان بابیان اینکه کمبود آب در هرمزگان جدی است، افزود: مردم و سازمان‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی کنند زیرا امسال بارندگی‌ها ۹۰ درصد کمتر از میانگین بلندمدت استان بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در اولین نشست اجرایی مدیران استان در سال ۹۷ در شورای حفاظت از منابع آب گفت: ارزیابی شش‌ماهه من از تلاش مدیران و دستگاه‌های استان درمجموع مثبت و قابل‌قبول است.


وی افزود: مدیران استان درمجموع اراده خوبی برای خدمت‌رسانی و بهبود امور دارند و تغییر زمانی مثبت است که به وضعیت بهتری منجر شود. مدیران استانی باید بدانند که تا آخرین لحظه و روزی که مسئولیت دارند باید با تمام توان برای پیش برد امور و حل مشکلات مردم تلاش کنند. هر زمانی که لازم باشد بدون یک روز تأخیر مدیر ناکارآمد تغییر می‌کند امام هر مدیری که تغییر نکرده است نشان از رضایت نسبی از عملکرد وی بوده است و مدیران نیز باید سعی کنند با تلاش جهادی به مردم خدمت‌رسانی کنند.


استاندار هرمزگان از رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی خواست با طرح مسائل، پیشنهادها و برنامه‌های خوب، به مدیران و دستگاه‌ها استان انرژی مثبت بدهند.

وی افزود: اکنون ذخایر سدها و منابع آب استان بسیار کم است و برای عبور از این بحران و جلوگیری از جیره‌بندی نیاز به صرفه‌جویی در مصرف آب است.
همتی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و صداوسیما باید با اطلاع‌رسانی در این زمینه به کاهش مصرف آب کمک کنند و آموزش‌وپرورش نیز باید به شکل جدی در زمینه مصرف آب فرهنگ‌سازی کند.


وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا آب‌شیرین‌کن‌های در دست‌ساخت در استان هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد تا بخشی از کمبودها جبران شود.


همتی تصریح کرد: مصرف‌کنندگان عمده آب در استان شناسایی‌شده‌اند و تلاش می‌شود از این مصرف‌کنندگان مانند فضای سبز شهری و برخی صنایع، کم شود. تمام تلاشمان بر این است که کار به جیره‌بندی و قطعی آب نکشد و امیدواریم با دعای مردم در ماه‌های پیش رو شاهد بارندگی هم باشیم.


مدیر آب و فاضلاب شهری هرمزگان نیز در این نشست گفت: لوازم و دستگاه‌های کاهنده مصرف آب در بخش مصرف خانگی می‌تواند تا ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش دهد.


امین قصمی افزود: شهر بندرعباس بیش از هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه لوله‌کشی آب دارد که ۴۵ درصد از این شبکه عمر بالای سی سال دارد و نیازمند نوسازی است.


هوشنگ ملایی، مدیر آب منطقه هرمزگان نیز در این نشست گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی مانند شهرداری در کنار توسعه فضای سبز شهری، وابستگی خود به آب شرب را کاملاً قطع کند و از منابع دیگر آبی استفاده کند.

901

کد خبر: 919530

وب گردی

وب گردی