نظام جمهوری اسلامی غبار غربت را از قرآن زدوده است/ ضرورت اطلاع رسانی خدمات وقف به  مردم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در نظام جمهوری اسلامی و به واسطه فعالیت سازمان‌هایی همچون اوقاف و امور خیریه، شاهد خارج شدن قرآن از غربت هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف و مسئولان برگزاری سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی شاهد خارج شدن قرآن از غربت هستیم اظهار کرد: خدا را شاکریم که به واسطه فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاههاشاهد بهره‌مندی مردم ایران از کلام وحی و معارف قرآنی هستیم.
این مترجم قرآن افزود: سال‌ها زندان و تبعید این برکت را برای من داشت که بیش از گذشته وقت مطالعه و تدبر در قرآن را داشته باشم و در واقع توفیق خوبی نصیب من شد و اتفاقا کتاب فقه القرآن هم در همان ایام پایه‌گذاری شد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طی قرون متعدد، شاهد نگارش کتب فقه‌القرآن مختلفی بوده‌ایم گفت: البته این روند در دهه‌های گذشته کمرنگ شده است.
وی ادامه داد: این کتاب را سال‌ها قبل نوشته‌ام و البته پژوهش‌های جدیدی هم روی آن صورت گرفته است.
آیت‌الله یزدی خواستار توجه بیشتر به کلام وحی در کتب درسی شد و افزود: لازم است در یکی از مراحل تحصیلی طلاب، قرآن کریم به صورت واحدهای درسی ارائه شود و مباحث طلبگی در مورد تفسیر و فهم این کتاب آسمانی صورت بگیرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: آثار علامه طباطبایی جزو منابع پژوهشی قرآن کریم به شمار می‌روند ولی لازم است بیش از اینها در حوزه علمیه به کلام وحی توجه شود.
وی با اشاره به لزوم تربیت طلاب حافظ قرآن گفت: کسانی که در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند باید بیش از هر چیز نسبت به قرآن اهتمام داشته باشند و حتی در صورتی که به تفسیر هم مشغول هستند، حفظ کلام وحی را نیز جزو اولویت‌هایشان قرار دهند
آیت‌الله یزدی تصریح کرد: طلاب باید در مقالات و تالیفات خود، ارجاع به آیات قرآن را افزایش دهند و حضور ذهن برای اینکار داشته باشند و سازمان اوقاف می‌تواند در این زمینه یعنی توسعه فعالیت‌های قرآنی و دوره‌های حفظ در حوزه علمیه گام‌هایی بردارد.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه امیدواریم خدمات سازمان اوقاف در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه علمیه افزایش یابد عنوان کرد: این سازمان باید اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های خود را نیز افزایش دهد تا همگان از برکات وقف و نیز اقداماتی که در زمینه کلام وحی صورت گرفته مطلع شوند.


۷۰۵

کد خبر: 919549

وب گردی

وب گردی