فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی تبلیغات مسموم را خنثی می کند/ دست هایی به دنبال اجرای پنهانی سند۲۰۳۰ هستند

یکی از مراجع  عظام تقلید گفت: با توجه به تبلیغات مسموم وهابیت علیه تشیع، لازم است فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی به خوبی تبلیغ شود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف و جمعی از مسئولان برگزا ری سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن اظهار کرد: وهابیت همواره اینگونه تبلیغ می کند که شیعیان نسبت به قرآن اهتمام جدی ندارند، بنابراین برگزاری مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی به همت سازمان اوقاف، تاثیر زیادی در خنثی سازی اینگونه تبلیغات مسموم دارد.
وی افزود: لازم است اطلاع‌رسانی صحیح و جامعی در مورد مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی صورت بگیرد چرا که تقریبا به عمر نظام جمهوری اسلامی، شاهد برگزاری این مسابقات هستیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه حتی باید در مجامع اهل سنت و وهابیت نیز تبلیغات گسترده داشته باشیم و به همه جهانیان بگوییم که مسابقاتی در این سطح در ایران برگزار می‌شود عنوان کرد: خبررسانی داخلی منفعت چندانی برای ما نخواهد داشت زیرا در داخل همه چیز معلوم است ولی باید در سطح جهان شناخته شویم.
وی عمل به کلام وحی را اولی بر قرائت و حفظ دانست و تصریح کرد: می‌توان حتی در حین قرائت آیات قرآن، برخی از مهمترین موارد و موضوعات را ترجمه و گوشزد کرد تا حضار و شنوندگان با مفاهیم کلام وحی بیش از گذشته آشنا شوند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای تبلیغ و ترویج قرآن استفاده کرد گفت: برگزاری طرح‌های فرهنگی در مناسبت های گوناگون از جمله نوروز برای ترویج و تبیین معارف دینی، کار خوبی است که سازمان اوقاف نسبت به انجام آن همت گمارده است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز از فرصت های گوناگون بهره می بردند و وارد جمعیت ها می شدند تا بتوانند معارف الهی را برایشان تبیین کنند.
وی با تاکید بر برنامه ریزی گسترده برای تبلیغ و ترویج معارف دینی در بین گردشگران خارجی گفت: توریست های خارجی، سفیران فرهنگی ایران در کشورهای خودشان خواهند بود بنابراین باید برنامه گسترده ای برای آنها داشته باشیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغلاط رسم الخطی قرآن عثمان طه خاطرنشان کرد: شاید تعداد این اشتباهات به 200 مورد برسد و حتی تناقضاتی هم در این رسم الخط دیده می‌شود که باید زمینه تصحیح آن در بین مسلمانان سراسر جهان فراهم شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: دیده شده برخی اعراب هم بر این اساس، بعضی آیات قرآن را به اشتباه تلفظ می کنند بنابراین باید این اندیشه را در سطح جهان اسلام تبلیغ کنیم که لازم است زمینه تسهیل قرائت کلام وحی فراهم شود.
وی بیان کرد: تصحیح رسم الخط قرآن ارتباطی با تحریف آن ندارد چرا که خداوند، خود حافظ کلام خویش است ولی باید زمینه آسان خوانی آیات این کتاب آسمانی را برای همه اعراب و غیر اعراب به وجود آورد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر تعلیم قرآن در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: اگر دست هایی در کار است که به صورت پنهانی در پی اجرای سند 2030 هستند، ما نیز نباید بیکار بنشینیم و به طور مداوم، مسئله تدریس قرآن را در همه مدارس رصد کنیم و نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

روابط عمومی سازمان اوقاف

۷۰۵

کد خبر: 919568

وب گردی

وب گردی