دریادار سیاری: برای ارتقاء توان دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: برای ارتقاءتوان دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم.

به گزارش ایسکانیوز، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به‌مناسبت سالروز شهادت امیر صیاد شیرازی و 110 شهید شاخص ارتش، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان سعی داشته‌اند دستاوردهای انقلاب که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود را از مردم ایران بگیرند و ترفندهای در این زمینه داشتند اما ناموفق بودند.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور مناسب و مطلوب است، ادامه داد: امروز در تصمیم‌گیری‌های جهانی دیگر نمی‌توان نقش جمهوری اسلامی را نادیده گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید براینکه برای حفظ دستاوردهای خود باید توانایی دفاعی خود را بالا ببریم، تصریح کرد: باید این توان دفاعی را آنقدر بالا ببریم که هیچ کشور یا فردی به خود جرات ندهد که منافع ملی ما را به خطر بیندازد.

دریادار سیاری اضافه کرد: برای ارتقاء توان دفاعی خود از هیچ‌کسی اجازه نمی‌گیریم و آنچه لازم باشد خودمان با اتکا به توان داخلی تامین می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از کشور با نگاه به درون در حال تهیه است، خاطرنشان کرد: مهم‌تر از تجهیزات، نیروی انسانی الهی‌محور است که بتواند این تجهیزات را بسازد و به کار بگیرد. نیروی انسانی ما در همه سازمان‌ها باید متعهد به انقلاب و نظام، مومن، متخصص،‌ بابصیرت، ایثارگر، شهادت‌طلب و ولایت‌مدار باشد. اینها ویژگی‌هایی است که در همه شهدا به ویژه شهید صیاد شیرازی وجود داشته است و ما باید در پرورش و آموزش نیروی انسانی به این ویژگی‌ها توجه کنیم.

امیر سیاری در پایان گفت: چه در بخش دفاعی و چه در سایر بخش‌ها باید ویژگی‌های شهدا و به ویژه صیاد شیرازی را مدنظر قرار داده و در زمینه تربیتی و آموزشی به آن توجه کنیم.

301

کد خبر: 919578

وب گردی

وب گردی