تحقق شعار سال به عزم و غیرت مردم و مسئولان نیازمند است

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه شعار سال 97 یعنی حمایت از کالای ایرانی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم و غیرت مردم و مسئولان است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدامین مهدی‌پور پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه اگر شعار سال محقق شود، آینده کشور تضمین خواهد شد، اظهار کرد: بسیار زشت است برای کشور ما با این توان و ظرفیت که کارخانه‌ها و تولیدی‌هایشان تعطیل شود. مردم از مسئولان انتظار دارند اگر در کشور توانی وجود دارد، از آن توان در راستای احیای نساجی مازندران، اعتباربخشی به زعفران خراسان یا پا گرفتن صنعت ماشین‌سازی تبریز به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: انتظار از مسئولین، حمایت از کالای باکیفیت ایرانی است، زیرا ایرانی شایسته کالای باکیفیت تولید داخل است. ما در سال‌های گذشته شاهد بودیم که کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند یا از طریق قاچاق یا با تعرفه پایین از مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند که وزارت صنعت، اقتصاد و ستاد مبارزه با قاچاق باید پاسخگوی این مساله باشد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: زمانی که مهر استاندارد به هر جنس با کیفیت و بی‌کیفیت می‌خورد، مردم اعتماد خود را به کالای ایرانی از دست می‌دهند.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه نوسانات بازار ارز یکی از مولفه‌های ایجاد مشکل برای تولید کالای باکیفیت داخلی است، اظهار کرد: بانک مرکزی باید فکری برای بازار پرتلاطم ارز کند. وزارت خارجه هم نقش بسیار مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد و باید شرایط را برای معرفی، بازاریابی و صادرات کالاهای باکیفیت ایرانی فراهم کند.

مهدی‌پور همچنین بیان کرد: قوه قضاییه نیز نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد. مردم از دستگاه قضا انتظار برخورد قاطع با فساد را دارند، مجلس هم باید به کمک بیاید و قوانین مناسبی برای جلوگیری از فساد و حمایت از کالای ایرانی وضع کند. همه مردم می‌دانند فساد فاضل خداداد ، اختلاس سه هزار میلیاردی و فساد بزرگ نفتی در چه دوره و کدام دولتی انجام شده بنابراین قوه قضاییه در برابر هیاهو و جنجال رسانه‌ای این جماعت باید با قدرت، صلابت و عدالت برخورده و کسانی که در زمانی در راس قدرت بودند اکنون باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. بزرگ‌ترین مشکل کشور، ناامیدی مردم از باز ستاندن حقوق ملت از مفسدین است بنابراین دستگاه قضا باید با مفسدین اقتصادی در هر سمتی که هستند برخورد قاطعی داشته باشد.

وی بیان کرد: ملی‌گرایان هم باید تکلیف خود را با شعار حمایت از کالای ایرانی مشخص کنند زیرا نمی‌شود سر تا پا فرنگی بود ولی از کالای ایرانی نام برد.

به گفته وی، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در تجمع سه سال پیش خود در مقابل وزارت اقتصاد به مسئولان هشدار داد که به خواب غفلت فرو نروند و مشکلات مردم را حل کنند زیرا اگر مشکلات اقتصادی حل نشود، ضد انقلاب به کمک استکبار جهانی امید مردم را به ناامیدی می‌کشاند و زمینه را برای آشوب و ناآرامی فراهم می‌کند.

مهدی‌پور در پایان گفت:‌ ای کاش عده‌ای از مسئولان آنقدر که به جناح خود تعصب دارند به کار، سرمایه و کالای ایرانی هم تعصب داشته باشند.

301

کد خبر: 919583

وب گردی

وب گردی