منتظر حمایت ایران از حل و فصل منصفانه مناقشه کشمیر هستیم

سفیر پاکستان در ایران ضمن محکوم کردن کشتارهای مردم بی‌گناه کشمیر، گفت: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا هند را وادار کند که از خشونت‌های خود دست کشد و همچنین شورای امنیت سازمان ملل به تعهدات خود در مقابل مردم کشمیر تحت قطعنامه‌های این سازمان عمل کند.

به گزارش ایسکانیوز، آصف علی‌خان دورانی طی سخنانی در مراسمی به مناسبت روز همبستگی با کشمیر که در محل سفارت پاکستان در ایران برگزار شد، گفت: ملت پاکستان امروز را روز همبستگی با برادران و خواهران کشمیری خود در کشمیر اشغالی توسط هند اعلام می‌کند جایی که در آن طی هفته گذشته نیروهای اشغالگر هند بدترین شکل از خشونت را اعمال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این سرکوب که توسط گروه مشترکی متشکل از ارتش هند، پلیس جامو، کشمیر و نیروی پلیس مرکزی، نیروهای اشغالگر هند کشتارهایی را علیه مردم بیگناه کشمیر به اتهام‌های ساختگی تروریست انجام دادند این اقدام منجر به شهادت 20 تن از مردمان کشمیر شد.

سفیر پاکستان در ایران همچنین بیان کرد: در پاسخ به این کشتارها مردم کشمیر تظاهرات صلح‌آمیزی را در مناطق مختلف کشمیر اشغالی توسط هند برگزار کردند که این تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده دلیل بر ماهیت مبارزات به حق مردم کشمیر است.

آصف علی‌خان دورانی ادامه داد: نیروهای هند کورکورانه از مهمات، گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان غیرمسلح استفاده کردند. در این بین 10 تن از جوانان کشمیر بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای بینایی خود را از دست دادند.

وی با بیان این اعتقاد که خشونت نیروهای امنیتی هند موضوع جدیدی نیست، گفت: این سرکوب خشونت‌آمیز و بی‌وقفه علیه مردمان صلح‌طلب کشمیر از جمله جوانان و کودکان برای به زانو در آوردن و خاموش کردن صدای آنهاست. آنها هزاران جوان کشمیری که علیه حاکمیت هند در کشمیر اشغالی تظاهرات می‌کنند را نابینا کرده‌اند. این قتل عام مردمان بیگناه به بهانه‌های بی‌اساس باید پایان یابد. آتش گشودن‌های کورکورانه نیروهای امنیتی هند بر روی تظاهرکنندگان بیگناه تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و تروریست خواندن هزاران کشمیری که علیه قصاوت‌های هند و یا برای حق تعیین سرنوشت‌شان تظاهرات می‌کنند به منظور تحریف وضعیت موجود در کشمیر اشغالی انجام می‌شود.

سفیر پاکستان در ایران با تاکید بر اینکه این موج تازه از تروریست و سرکوب را که که به گفته وی توسط نیروهای هند انجام می‌شود محکوم می‌کنیم، ادعا کرد: هدف آنها این است تا مردم کشمیر را تحت فشار قرار داده و حق مسلم تعیین سرنوشت‌شان را از آنها بگیرند. در حالیکه هند همواره ادعا می‌کند که به هنجارهای دموکراتیک احترام می‌گذارد اما از روش‌های وحشی‌گرانه برای در هم شکستن مقاومت مردم کشمیر استفاده کرده است، هند دموکرات قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را در رابطه با کشمیر که به برگزاری همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت ملزم می‌سازد همواره نادیده گرفته است. در واقع این اقدامات غیرانسانی نتوانسته مردم دلیر و بی‌باک جامو و کشمیر را از خواست خود برای تحقق حق تعیین سرنوشت‌شان بر طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل باز دارد.

آصف علی‌خان دورانی در ادامه بیان کرد: پاکستان ضمن محکوم کردن کشتارهای اخیر مردمان بیگناه و صلح‌طلب کشمیر، همبستگی کامل خود را با مردمان کشمیر و خواسته‌های آنها مبنی بر آنکه هند می‌بایست اجازه دسترسی به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی را دهد، اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا هند را وادار کند تا از خشونت‌های خود دست کشد. همچنین از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تا بر تعهدات در مقابل مردمان جامو و کشمیر تحت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل عمل کند.

سفیر پاکستان در ایران در پایان اظهار کرد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سخنرانی‌هایشان مبنی بر حمایت از مسلمانان کشمیر بسیار سپاسگزار هستیم. همچنین از اظهارات اخیر دولت ایران در زمان کشتارهای اخیر در کشمیر اشغالی و حمایت از برادران کشمیری صمیمانه استقبال می‌کنیم و مشتاقانه منتظر حمایت همیشگی از حل و فصل منصفانه مناقشه کشمیر بر طبق خواست مردمان آن هستیم.

301

کد خبر: 919586

وب گردی

وب گردی